"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, December 18, 2010

perjalanan terhenti seketika tatkala sinar baru menjelma...

Assalamualaikum semua...
tatkala aku sedang menaip entry ni, aku sedang berjuang demi meneruskan sebuah perjalanan hidup...

maafkan aku kerna terlewat mengunjungi rumah KAU yang tersergam indah...
yang berbagai- bagai bunyi dan ragam...

aku disini, walaupun berbunyi tapi tiada tuannya...

(wah, kau berpuitis ye nyaaahh...)

ok la...ni nanti ramai yang tak paham...
aku jugak yang susah nak terangkan...

aku tak sehat ni...
berada dalam proses penyucian dosa2 kecil...

ya, SAKIT itulah penyucian dosa2 yang telah kita lakukan...

shingga jam ini, aku masih tak mampu tidur & sentiasa berulang ke "BANK"...

aku rasa ade dekat 20 kali dah...
habis semua dicernakan...
tinggal lemak2 aku je nih nyaaahhh...

jika lemak2 ni pergi bersama2nya, cepatlah aku kawin...
miahahaha...

nyaaah, kau jangan tutup hidung yaaa...
aku nampak nih!!!

~ oh, putera kura- kura... i lapp u... ~
jangan kau jeles ye nyaaahh...miahaha...

~ ramai kawan2 aku kawin sabtu & ahad ni...nak pegi ke taknak? ~

18 comments:

Sasa Al-Sharif said...

jangan dicium putera kura-kura tersebut. ianya bukan putera katak tapi putera yang telah disumpah menjadi batu. si tanggang agaknya

E.d.Y said...

semoga cepat sembuh..;)

EnHEar said...

alamk.... seblum cium..
tnya dulu dia ank raja ke tak...?
hihiih... .

alfa juliet said...

sabarlah....yg penting tak teruk lagi...minum air banyak2 ganti balik

ahmad humairi said...

salam,

xpe..,
pebres ade,
sembur selepas tersembur...gah, gah, gah.

maaf..gurau je..buat tambah dosa!

kiutla putera ko tu...

white rose said...

sasa ~ aku tau ko tergoda dengan aksi aku tu...miahahaha...
tanggang pun xpe, janji aku leh cium...hahaha...


e.d.y ~ time kasih ye...


enHear ~ ofkos dia anak raja sebab ade mahkota tu...hahaha

white rose said...

kak aza ~ oke...thanks ye...


ckgu humairi ~ salam kembali...
pebres ye...bau apa ros laa yg besh...miahaha...
ofkos laa putera i hensem...

ibuintan said...

INGATKAN ADA PUTERA KATAK JE!

biskut said...

memula masuk tadi ingatkan salah umah aper...

secara tiba-tiba kenapa umah nih berbauuuu......sastera.kelihatan ada bait-bait kata yang disusun indah sebegitu rupa.alangkah keheranan nya aku..(getus hatiku sambil melumatkan daun pegaga untuk dibuat jus)ulps...

baik ko jangan gi majlis tuh WR,kang ramai yang jadi macam burung biru kat atap umah ko tuh.sok sek sok sek.tapi ko peduli aper kan..belasah jer lah.

Amieynna Amin said...

puitis sungguh kakak ku ini..
ingat kan ape td..
nasib baik akak xsambung puisi tu..
kang ramai salah tafsir..

semoga cepat sembuh ye kak..

bleh je pergi majlis tu..
tapi jgn mkn bukan2 laa..
kang takut lagi teruk..

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Moga cepat sembuh...jangan lupa makan ubat..

hysman said...

sakit ke kak..aduhh..
dah tak happening...
takpe,itu tandanya Allah sayang kat akak..
klu masih gak sakit,pepandai la pkai klorox muhasabah diri dosa2 lame tu yer.. miahahahaa...
saje guraw...
hahaa...

aip?kura2 tu same la dgn wajah pendekar penyu dlm dragon ball.. kehkehkeh.. :p

deAnza-wAnda said...

putra kura oh kura...hee

Nia said...

aik,..larat ke nak pegi org kawin tu dik oii..tgh sakit perut tuh.

white rose said...

ibuintan ~ miahaha...dengan sy je putera kura2 ni ade...


bisk ~ miahahaha...kau terkezuuttt yee...YES...tu baru sikit, aku malas laa nak tunjuk skill aku...hahaha...

aku tak pegi pun kenduri tu, aku tak sehat lagi...

white rose said...

amieyna ~ miahahaa...baru kau tau akak kau ni puitis muitis...haha...

malas pegi dah sebab masih tak sehat...


ust abd razak ~ wslm...dah g klinik, terima kasih ya...

white rose said...

hysman ~ kakakaka...clorox dah tahap clorox ni...habis clear...
agak2nya bertukar kaler laen dah...
silap aribulan, xde kaler langsung...
hahaha...

ko fanatik dragon ball ye...



wanda ~ baru kau tau ade putera kura2 kan...jangan kau ngorat...

white rose said...

kak nia ~ keputusannya , TAK PEGI...
kekeke...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors