"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, January 10, 2011

Rajin dan Malas...

Assalamualaikum semua...
maaf laaa...


aku tak sempat singgah ke umah korang buat masa ini...
mak aku jatuh sakit pada hari sabtu pagi baru2 nih...


mak xlarat nak bangun...bila berdiri je jatuh...
skarang ni dia just baring & duduk je di atas katil...


nak ke tandas, aku pimpin...
mandi pun aku mandikan...termasuk laa hadas kecil/besar aku jugak cucikan...


tu yang aku minta maap sangat2 sebab tak sempat update blog...
tak sempat nak singgah jenguk korang...


alhamdulillah, arini mak semakin sehat...
cume nak ke tandas tu masih berpimpin...


ape2 pun aku ucapkan terima kasih kat amy syaquena sebab tanya kemana aku menyepi...


rindu jugak korang ye dengan aku walaupun dah 3 hari tak update blog...
mak ni pun rindukan korang jugak nyaaahhh...


mak TERHARU nyaaaahh...
TERHARU...


lagi 1, aku on9 selepas waktu keje yee...


no, no, no INTERNET time keje...
ok...!!!


sedikit renungan buat KITA SEMUA...aku jumpe kat FB...
miahaha...




* Rajin bekerja rajin bercakap - Bagus...

* Rajin bekerja malas bercakap - Kena buli...

* Malas bekerja rajin bercakap - Main wayang...

* Malas bekerja malas bercakap - Tak guna...

* Malas bekerja suka mengadu - Nyanyuk...

* Malas bekerja suka ponteng - Baik berhenti...

* Malas bekerja suka menyibuk - Baik mati...


~ yang KERJA ramai, tapi yang betul2 BEKERJA belum tentu lagi ramainya... ~


~ keletihan teramatnya...sape laa nak jaga aku ni kan... ~

18 comments:

Faaein Himura said...

tak tertanya2 juga ke mana akak puteh pergi..

sedih plak bila baca pasal mak akak.. smoga mak akak cepat sembuh..

best2 kata2 tu.. mempunyai makna yang mendalam.. =]

MY HEART said...

Semoga mak ko segera sembuh dan dibawah lindungan Allah..

Amin.. ^_^

therosputih said...

patutla dah rasa lain macam, mak tak bape sihat upenya...semoga mak sihat2 selalu, doakan mak sihat...

akak tak sihat, kami boleh jaga...kalu duk dekat, dah lama kami jaga kan dah kak...

Abd Razak said...

AsSalamualaikum ros putih...

Moga mak ros putih cepat sembuh...
Kerja rajin-rajin ya!

biskut said...

semoga hidup kamu diberkati WR...bertuah ortu kamu punya anak yang baik macam nih...

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

apa-apa pun mak lebih penting.


semoga emak Dyla (OK tak panggil tu) segera sembuh.

Nia said...

semoga mak adik cepat sihat yaa..

psl kerja tu, harap2 sgt dpt jadi yg 1st tu..hehe

Baby & Me Shopping Style Contest

Nur Misnan said...

assalamualaikum cik putih..
kalau blh tau, mak sakit aper yer??

insyaAllah segala penyakit
ada ubatnya cumer kena rajin
berusaha dan berdoa pada-Nya

IMANSHAH said...

tu ha bagus lah qoute tu..nanti share ye..wakaka

semoga cepat sembuh mak awak

i am S!L4H.. said...

smoge mak anda cpt sembuh...teringin jdi anak mcm anda...moge2

E.d.Y said...

semoag ur mom cepat sembuh..aminnn

ahmad humairi said...

assalamualaikum,


...sunyinya tanpa miahahaha...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum.....semoga mak awk terus sihat ya...apepun, selamat bekerja

Faaein Himura said...

suka aje baca ayat2 yg akak amik dr pesbuk itu.. =]

Nurr Kasih said...

Semoga Allah memberi kesembuhan kepada Mak WR. Ameen.

ana said...

semoga mak WR cepat sembuh

Cma Shiema said...

x pe...mak yg lebih penting..jage mak elok2 tau..semoga mak cepat sembuh..

TiKa LEh said...

anak yg baik..tyme nilah nk jaga mak kt kan..hehe..

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors