"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, February 26, 2011

mood KESEDIHAN dengan pemergian seorang TEMAN...

Assalamualaikum semua...
maaf, aku tak dapat on9 seperti biasa...

kesibukan + berita yang menyedihkan...

sedih teramatnya dengan pemergian seorang rakan blogger & teman FB...
beliau baru saja pergi mengadap Ilahi semalam...

aku baru dapat tau pengkhabaran ni di laman FB beliau yang ditulis oleh rakan beliau sendiri...

maaf, aku tak dapat berikan link blog dia kerana dia dah delete blog tuh...
hanya yang tinggal laman FB yang sudah sunyi sepi...

dia seorang guru yg disahkan mengidap kanser darah sejak beberapa tahun kebelakangan ni...

teramat2 sedihnye kerana aku rapat dengan beliau walaupun kami tak pernah berjumpa...

"YA ALLAH, Kau ampunilah dosa2 kaksu, tempatkanlah dia bersama dengan orang2 beriman, berikanlah dia Rahmat dan Kasih Sayang Mu, jauhilah dia dari seksa kubur & neraka Mu, Kau berikanlah dia ketenangan dan cahaya Syurga Mu..."

amin, Ya Rabbal 'Alamin...

AF FATIHAH buat arwah...


~ white rose ~
~ jap lagi BW ye...mau rileks hilangkan kesedihan sekejap... ~

14 comments:

nanakimie said...

takziah..moga roh arwah tenang disana..a-fatihah..

KUREKURE COMEL said...

WR...takziah tau....sedihnye....
ramai ramai hadiahkan alfatihah kpd arwah....

~najwa~ said...

Al-fatihah...moga rohnya ditempatkan dikalangan mereka yg beriman

zati embong said...

Al Fatihah utk arwah..

kadang2 terfkir camne hidup kalau kita dah tahu umur kita xpanjang..

TiKa LEh said...

innalillah..takziah ye kak..

Amieynna Amin said...

takziah..
alfatihah..
mati itu pasti..

niesz said...

sedey nye..takziah tuk keluarga arwah..moga arwah d tempatkan bersama org2 yang beriman..amin..al-fatihah..

Cma Shiema said...

innalillahiwannailahirajiun...
tkziah diatas pemergian rkn wr..
alfatihah utk beliau..

sissyira said...

salam


hadapi dgn tabah ,,al fatihah utk arwah.amin3.

Adinda Amy Sensei said...

as salam...

semoga rohnya dicucuri rahmat..
jangan berduka sis..


ohh ya...nanti tuka aa link blog sy yg baru tuuu ekk...hehe...

EJA said...

takziah..sabar kak..

Nurul Izza said...

innalillah..moga rohnya bersama dgn org2 beriman.

tapi betullla.... ingt mati mmg menginsafkan. lbh2 lg kalau org rpt dgn kt yg pergi, sedih satu hal..fikir lama juga bagaimana kita nant......

Fiqas said...

alfatihah utk arwah... takziah WR...

nurkass said...

innalillah..
baru berkesempatan BW..
semoga rohnya dicucuri rahmat..amin..

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors