"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, March 21, 2011

emosi terhadap diri sendiri...

Assalamualaikum...
bila tengok tajuk entry ni je dah buat aku emosi...

emosi terhadap diri sendiri...
makin menjadi- jadi...

makin diusir, makin dekat dia datang...
makin dihalau, makin sepantas dia melekat...

bila aku serabutkan dengan keje, makin serabut jugak emosi ni...

adakalanya sedang hati seronok nak keje, terus buntu dek kerana 1 sebab...
sebabnya kalau difikirkan memang logik...

terasa sedih kat hati...terasa pilu...terasa berdarah...

diam...semuanya aku pendam...

kamu mau jadi peneman? beranikah kamu?
sekali aku mula bercerita tentang 1,
sekali kamu hebahkan, sekali itu juga hilang kepercayaan aku terhadap kamu...

sukar menjadi "kamu" disisi aku sebenarnya...

tapi aku tak penah berputus asa...
masih mencari "kamu" sehingga kini...
"Ya Allah, kuatkanlah aku dalam pencarian ini..."

~ emosi...tolonglah aku kali ini... ~



~ sila jauhkan tanggapan yg membuatkan aku terus kecewa... ~

23 comments:

khaifaiz said...

Apa yg WR emosikan ni..


P/s: Hope ketemuan dalam pencarian itu.

adol ihsan said...

MOge Tuhan membantu akak dalam pencarian itu .. :)

beautiful_rose said...

teruskan mencari hingga ketemu.......

Yasminhamid said...

apa yang menyebabkan adindaku bergundah gulana??

Sasa Al-Sharif said...

moga bertemu dengan "kamu".

abg polis berkuda ka? hehe

niesz said...

nape kak, be strong yer, insyaALLAH, ade yg terbaik tuk akak nnti :)

nurkass said...

erk..
sabar dik..
istighfar bebanyak..
tenangkan hati dan perasaan tu..

KUREKURE COMEL said...

kak cari ape?cari mina ye...meh2...
lepas ni mina senyap...je...


mina tak hebohkan...huhuhu...




hope tenang semula...smile...

ieda said...

tenangkan hatimu ... banyak kan istiqfar .. insyaallahh dik .. yg gusar akan segera hilang :)

zati embong said...

kak WR..dulu jat percaya dia lah yg akan ada kat sisi jat smpai bila2.tapi skarang,kepercayaan yg jat simpan 4tahun lepas goyang kak.

1 benda yg jat percaya skrg,

jodoh pertemuan semuanya dah di tetapkan.

Surie said...

La..WR cari saya ke?hehehe~

Berusaha, berdoa dan bertawakkal ok!InsyaAllah everything will be fine =)

syafiQakarim said...

mengapa wahai akak ku?
zaman kini tiada siap jua yg bole
di percayai.jika ada apa apa,
mohon la doa kepadaNya.jgn kau
mencari peneman diri kerana ia bisa
menikamnu sendiri.banyak bersabar ya.

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

emosi,
basikan,
nek basikal,
keliling kampong...
pasti keluar kepompong...hehe.

ghost writer said...

setiap dari kita pasti akan hadapi gangguan emosi nih..

hadapi dengan baik..minum kopi panas dan pekat.telan perlahan-lahan.jangan berkumur.

everything is gonna be okay.

aNiS aNiSa said...

smoga dipermudahkan dalam mencari 'kamu' awk...

smoga dpt yg trbaik diantara yang baik =)

entry best : Apa yang lebih baik daripada Dunia dan Isinya??

IMANSHAH said...

akulah yg dicarik..wahaha

MY HEART said...

jangan emo2 dik tak baik..akak emo takpe sebab akak memang spesis singa.. kejenya nak mengaum jee..

hahahahha

Nurr Kasih said...

semoga dipermudahkan..

Ina said...

wr bermadah pujangga nampaknya hari ni..semoga pencarian anda termakbul hendaknya.

Ahmad Syarif said...

Mencari apakah wahai sang bunga ros putih?

Ahmad Syarif said...

Mencari apakah wahai sang bunga ros putih?

sahromnasrudin said...

alamak...

hebat monolog awak kali ini..

semoga awak tabah hadapi dugaan di hari mendatang ya

Cma Shiema said...

kakak wr ku cayunk..kenapa beremosi?
apa yg mencari..apa yg dicari??

cma kah??

:p

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors