"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, March 20, 2011

lihat dan belajar...

Assalamualaikum semua...
selamat hari AHAD...


yeaaayyy...sok dah keje semula...!!!


"LIHAT DAN BELAJAR"...


Tiga lelaki India dan tiga lelaki Pakistan melakukan perjalanan ke pertandingan Kriket Dunia di England dengan menggunakan keretapi. Di stesen keretapi lelaki-lelaki Pakistan telah membeli satu tiket setiap seorang, tetapi tiga lelaki India hanya membeli 1 tiket sahaja untuk mereka bertiga.

"Macam mana kamu bertiga nak naik keretapi sedangkan kamu beli hanya satu tiket?" tanya salah seorang lelaki Pakistan. "Lihat dan belajar", kata salah seorang lelaki India.

Mereka semua pun menaiki keretapi. Lelaki Pakistan duduk di kerusi yang telah di tetapkan sedangkan ketiga-tiga lelaki India tersebut bersesak masuk ke dalam sebuah tandas dan menutup pintu tandas tersebut.

Seketika selepas keretapi bertolak, konduktor keretapi pun datang untuk memungut tiket. Dia mengetuk pintu tandas dan berkata "Tolong bagi tiket". Pintu tandas di buka sedikit sahaja, kelihatan sebelah tangan menghulurkan tiket kepada konduktor. Konduktor mengambil tiket tersebut dan berlalu. Ketiga-tiga lelaki Pakistan melihat perlakuan tersebut dan bersetuju bahawa idea lelaki-lelaki India itu memang bijak.

Jadi selapas perlawanan, mereka bercadang untuk meniru idea lelaki-lelaki India tersebut dan dapat menjimatkan wang. Bila mereka tiba di stesen keretapi mereka hanya membeli 1 tiket sahaja, tetapi yang memeranjatkan mereka lelaki-lelaki India langsung tidak membeli tiket!!!

"Macam mana kamu nak meneruskan perjalanan dengan keretapi jika kamu tidak membeli tiket?" tanya salah seorang lelaki Pakistan.

"Lihat dan belajar", jawap lelaki India. Bila mereka menaiki keretapi ketiga-tiga lelaki Pakistan bersesak di dalam sebuah tandas kemudian lelaki-lelaki India pula mengambil giliran bersesak di dalam sebuah tandas lain yang berhampiran. Keretapi pun bergerak memulakan perjalanan.

Seketika kemudian seorang dari lelaki India keluar dari tandas dan berjalan menuju ke tandas dimana lelaki Pakistan sedang bersembunyi. Lelaki India tersebut mengetuk pintu tandas dan berkata "Tolong bagi tiket". Pintu tandas dibuka sedikit, kelihatan sebelah tangan menghulurkan tiket. Lelaki India tanpa berlengah mengambil tiket tersebut dan terus pergi ke tandas tempat di mana kawan-kawannya sedang menunggu.


sumber : MACAM- MACAM


hahahaha...korang mau jadi BIJAK macam dorang?
kena laa guna trademark "LIHAT DAN BELAJAR"...

~ arini makan rebusan cendawan busut + sambal belacan... ~

30 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
ha ha ha ..best suke

IMANSHAH said...

cerdik lelaki lelaki belah sana

TiKa LEh said...

boleh bankrup kalo semua org mcm tu..hahha

bun said...

hahhahah,adoi
ade je idea

Fiqas said...

lihat dan belajar tapi jangan sampai tertipu... heheeheh

zati embong said...

haha,kena beljar lebih sikit nih,kalau x kena kelentong dek org je.

aNiS aNiSa said...

stylo gila ehehe,,,

klu kantoi jenuh~

lihat dan belajar =)

Sasa Al-Sharif said...

hahaha.. 3 lelaki india yang terer. cik ros lupa pesan jangan tiru aksi

si para para said...

haha bijak punya idea...kena jgk geng pakistan tu..

Nurr Kasih said...

hihi lucu...tp kecerdikan yg ada jgn digunakan utk menipu kan :D

KUREKURE COMEL said...

hahaha...sengal...xmau blajor benda tak baik...nnti jd cmtu...hehehe




wahhh....sedapnye cendawan tu...
masak lemak cili api sedap tu..

khaifaiz said...

kene, mengena dan terkena la jawabnya.. hahaha

white rose said...

[B.R.U.T.A.L.S.O.L.O]
salam kembali...
beb, lama xdtg sini...


[IMANSHAH]
nak baka cerdik?
carilah perempuan2 sana...


[TIKA_LEH]
hahaha...bkn takat bankrup, dah muflis trus

white rose said...

[BUN]
idea org yg mereka cerita ni...
org itu patut dihargai...


[FIQAS]
hahaha...besar maknenye tu kak...


[ZATI_EMBONG]
jat kena blajar banyak lagi...
jgn sampai org perli2 jat...

white rose said...

[ANIS ANISA]
idea org tu yg stylo kan...
"LIHAT & BELAJAR"


[SASA]
tajuknye 3 lelaki india...
aku pi tukarnye...hahaha...

tu bkn filem action, xyah nak buat aksi2 dah...
miahahaha...


[SI PARA- PARA]
ade motif cerita ini sebenarnya...
cube kau cari ape ceritanya...

white rose said...

[NURR KASIH]
ya, kecerdikan itu 1 anugerah...bila salah guna, diri sendiri menerima padah...


[KURE-KURE COMELL]
akak suh kau "LIHAT & BELAJAR"...
kakakaka...

mina, buat mende yg baik2 ye...

akak suke lagi cendawan tu direbus & dicicah sambal belacan...


[KHAIFAIZ]
tipu, tertipu & menipu jugak...

adol ihsan said...

salam ..

Dalam KTMB boleh buat tak camtu ??

haha ..

ghost writer said...

itu bijak menipu namanya...haha

tandas bukan tempat untuk lepak ketika sedang menaiki keretapi..

Surie said...

Terbaik la!! Tapi kan..tak baik menipu wooo!!bedosa..takuutt!!

sissyira said...

salam

cikgu salah ajar tu...murid lak betul sangat...

kiwi said...

kiwi nk lihat dn bljr gk la psni..hehe..

Cma Shiema said...

kekeke...lihat & belajar...

nurkass said...

wakaka..
ada dpt email ari tu..

Ahmad Syarif said...

hahahhhaa...
"watch and learn"

tolong bagi tiket.... :p

sahromnasrudin said...

trademark saya layangan minda..tue yg tak bijak2 tue huhuhhhh

ahmad humairi said...

buat je...nanti tanggung sendirik.

Amy Syaquena said...

hahaha...tapi kan x baik menipu tau berdosa tuhan marah hehe...

Ina said...

la..baguih nye.. saya ingat dorang nak duduk atas bumbung ketapi tu je..he.he

Nia said...

uii,..bahaya tuh, kalau keretapi tu accident, insuran tak cover..hehe..jauh melalut nih..

:: noremy bte rahmat :: said...

folo & BW...

mehla jenguk belog saya...

salam kenal!(^_^)

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors