"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, March 10, 2011

riwayat HANG WR...

Assalamualaikum semua...
uihhh...

kami membuat lawatan muhibbah ke sebuah rumah...
rumah itu dimiliki oleh seorang tok pawang...

bila kami semua masuk didalam rumah tersebut,
secara tiba2 semua pintu dan tingkap tertutup sendiri...

semua pelajar2 aku & cikgu2 lain menjadi ketakutan...
mereka menjerit2 memanggil2 tuan rumah itu...

akhirnya tuan rumah masuk dgn ditemani 3 orang lelaki perkasa...
mereka semuanya bersenjata termasuk laa tuan rumah...

dengan nada yang angkuh, tuan rumah mmg berniat nak perangkap kami semua...
dia nak jadikan kami sebagai makanan kepada makhluknya...

aku sedaya upaya cube membolosi tembok rumah tersebut,
memang sudah disihirnya terlebih dahulu...

dgn mengguna spin tudung, aku berjaya membuka sebuah pintu belakang,
tetapi tuan rumah muncul dihadapanku dgn tawa menggilanya...

aku hanya senyum sengeh...tanda aku berjaya juga membukanya...
kawan2 yg lain hanya menjaga pelajar2 ku agar mereka sentiasa dalam keadaan tenang...

aku memasang straregi, segala bacaan ayat suci Al Quran yang ada diminda habis dibaca...
akhirnya aku berjaya membolosi lubang yg menuuju ke bawah rumah tersebut...
manakala pelajar2 ku dan kawan2 ku menutup semula lubang2 tersebut...

tuan rumah memeras ugut mahu membunuh pelajar2ku...
dengan panahan mata & minda, aku berjaya membunuh kesemua konco2nya...
cuma tuan rumah tu saja yg masih bermaharajalela...

yeah, aku tau dia dalam ketakutan...
kehulu kehilir dia memikirkan cara untuk menangkap aku...

dengan berbekalkan taekwando tali hijau,
aku berjaya mencekik leher tuan rumah...

aku cekik sehingga kepalanya kecut dan terus mengecut...
rupa2nya dia adalah jelmaan ular...

setelah berjaya, tiba- tiba...

"dylla, bangun...subuh nak habis dah..."

yesss, tamatlah riwayat HANG WR...






SELAMAT PAGI SEMUA...SEMOGA HARI ANDA CERIA...

~ mau tidor puas2 petang ni... ~

15 comments:

nurkass said...

haha..
dah agak dah..mesti mimpi punyer sbb tang melawan dengan panahan mata tu tak leh tahan..hahaha..
cayalah WR..

Fiqas said...

sempat berjaya jugak kalhkan tuan rumah tu... :P

hysman said...

hahahaha......
hanya berbekalkn tali hijau dpt menundukkan seekor makhluk tok pawang..hebat...
tp awatnyer boleh steady lg bile dlm ketakutan..
cool bebehh...
hahahaaa....

kak bab jd penglipurlara cerita ribena no 1 yer....
patutah menjadi kegilaan bebudak darjah satu..
ahaks.....
:p

zati embong said...

kak WR, hari ni leh skip exercise.kak dah berexercise dalam mimpi da O.o haha

morning kak O.o

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

ular tu tak patuk ke???

....ada makne tuuuu.
nasib tak tembak!

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...

wah!!! mimpi erk..mcm citer adnan sempit la plak heheheee

Cma Shiema said...

hehehe.tragis sungguh..~

ghost writer said...

kalau diakhiran citer nih ko tak bagitau ia cuma mimpi..aku tetap percaya..aku percaya..








































aku percaya yang ia tetap mimpi..haha

Sasa Al-Sharif said...

ceh, dah agak dah tp kalau tak fantasi sangat konpem lagi saspen

Yasminhamid said...

nasib bek.. takli pinggang iajau. kalau itam.. mau ular jelmaan tu berkecai...

dib. said...

hang WR ???!! hahaha cool!
eh owang cakap kan mimpi ular tu tanda jodoh dah dekat. . . . .
haaaaaaaaa cik white rose,, hati2 ye. .hehe:p

sissyira said...

salam

kak bc 1sr parag dh agak mimpi, bc sampai hbs kompom dh mimpi..hehe

Ina said...

kah..kah..dah agak dah..mesti mimpi..tapi, kalau mimpi ular tu ada petanda jodoh..he.he..allahualam

niesz said...

mimpi ular ke, takut nye, kate org kalau mimpi ular ade benda jahat nak kena dekat kite, nauzubillahiminzalik..mintk2 di jauhkan lah dr semue tu..

si para para said...

oh mimpi rupanya..tak basuh kaki ae..

sory kak lama tak datang sini...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors