"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, May 21, 2011

Hang TUA dah...

Assalamualaikum...
alahaaiii hari sabtu...selalunya memang takde ruang untuk aku hoye2 pada hari sabtu...
nak dating pun payah bebeno...
kakaka...

mggu lepas pegi SBP Integrasi Gopeng, mggu ni SMKA Sultan Azlan Shah,
macam2 mende nak dibuat...
dah macam takde muka orang lain yang nak buek kojhee...

bak kata pepatah, "keroje sampai mati..."
sape punya pepatah le...kah,kah,kah...

aritu masa hari guru, ade sesi bagi hadiah kat student...
terpandang laa satu hadiah ni...ala, bagi piala je...
sempena budak ni menjadi Hero Malaya...dientry lain aku ceritakan...


nama anugerah ni Hang Tuah...
syok laa budak yang terima piala nih...

balik umah aku cerita la kat abah aku...
"abah, orang pun nak jugak piala...orang pun buat pahala tau..."

tau dia kata apa kat aku?
"Hang TUA dah, tak yah nak piala- piala lagi..."

hahahaha...<--- ni mak, abang dan kakak aku yang gelak...
malu seyhhh...

beria- ria aku cerita...ape laa abah aku ni...
kakakaka...


~ sejuk2 ni dapat laksa dengan kopi...perggghh... ~

31 comments:

ummu said...

ngeh ngeh akak pun tumpang gelakkan , ops tapi rose muda lagi aih,akak ye tua dah,:)

white rose said...

kah,kah,kah...
sy dah tua ni kak...

Amieynna said...

hehehehe..
Award jugak tu.. cume buang H kat belakang je..
hehe
lawak la ayah akak..

Dinas Aldi said...

"Hang Tua dah, tak yah nak piala-piala lagi..."

Kahkahkah lawakla abah WR! Teringat pulak arwah bapak akak..

ana said...

hahahaha...lawak la abah WR..

ibuintan said...

hahaha.... kena sebiji

mintaklah benda lain .. memang pun hang dah tua nak buat apa piala tu

klaka lah pakcik tu... abah WR laa

Aimi dan Pakcik Hashim said...

betul pun apa abah ko ckp

IMANSHAH said...

Salam

Untuk saya takda anugerah

S..U..D..@..I..S said...

baik trus minta hadiah ..buat apa piala

Faaein Talip Roy said...

hehehe... sabar aje lah yer kak.. =]

beautiful_rose said...

tua bukan sebarang tua ye dak?

ieda said...

hahahahha hang tuah jadi hang tua ye .. ekek aah lah dik mu mude layie :)

Yasminhamid said...

hang tua dah ka??? tak pa janji hati sentiasa muda.. hihihi..

therosputih said...

betul kata abah, HANG TUA tak payah piala2....wakakaka

Amni said...

sejuk2 dapat minum teh n nasi lemak la sedap kak... hehehehe... aku tak minum kopi kak...=P

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum,

Semoga White Rose sihat,

Best yer sembang2 dengan abah.

ahmad humairi said...

yeye...tauuu,

aku tua dah...

sedo pun diri...huuu

kiwi said...

kiwi bru tahu pepatah keroje smpai mati tu..hihi ^^

nurkass said...

haha..
amik ko..
sekali kena smash da..

Amy Syaquena said...

hahahah pandai pak cik buat lawak na...

Cma Shiema said...

hehe..tumpang berkaki nak gelak skali bole??..

hang dah tua pun oke la tu kak...

Adinda Amy Sensei said...

tumpang senyummmmm...:)

zati embong said...

hihi,kak,baru nk manje2 kan,jap g kena tembak dulu.hihi

Nia said...

ala,..tua mana sgt. akak ni lagi tua haa..hehe

Edy Zaidi said...

(tahan gelak)....hahahhaha....(terlepas pulak gelak)

p/s : dah lama xmenjengah blog ni...ampunkan diriku...hehe

ummu said...

salam rose
rose
bila nak update ni?
semoga Rose sihat2 selalu

Faaein Talip Roy said...

melepak kat sini.. hehehe.. updatelah lagi kak.. [^^,]

Fiqas said...

wah, terbaik dari abah...:P

♥cmª shIemª♥ said...

fuh....fuh..dtg sapu sawang..
ekeke..:)

Adlina Husaini said...

hehe p mintak kat cik abang awak..confirm dapat ^_^

KUREKURE COMEL said...

hehehe...comel gile ckp cmtu..kihkihkih.....


mesti bangga abis kan dpt piala tu..hihihi...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors