"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, July 18, 2011

Gara- gara NASI BERIANI ABAH...!!!

Assalamualaikum semua...
selamat pepagi Isnin...

kejap je rasanya, dah nak puasa semula...
apa2 pun sebelum puasa, makan le pueh2...
hahaha...

makan nasi beriani made in ABAH...
gara- gara terlebih dos, aku pening & sakit kepala...

ala, alahsan jer tu...
hahaha...

~ tumisan bahan2 KARI + sup ayam ~ 

 ~ gaya seorang CHEFF PAK HAJI ~

 ~ tumisan bahan2 NASI + tumisan KARI + beras ~

~ maka jadilah NASI BERIANI INDIA ~

~ makan NASI BERIANI tu sempena naek buai dak NAUFAL ni ~
anak buah no 12...tahun dpn anak buah no. 13 pulak...


~ sape nak merasa nasi beriani abah aku, jadilah menantunye...hahaha ~

17 comments:

Edy Zaidi said...

rindu lak nasi beryani arwah abah...:(

ahmad humairi said...

x menghase aku....huuuu...

Nur Misnan said...

sedapnya cik putih
posto2 lah kat sini...
ada resepi tak? share2 ler... hu3

kim salam kat abah..
tanya bila nak masak kat Brunei plak...

therosputih said...

terlebih besar je baju naufal...

beautiful_rose said...

pagi2 tgk makanan lapo weh.....lama gilak x makn briani nieh.mau cari la nanti =p

nurkass said...

wa lau wehhhh..
terliur dibuatnya..
sedapnya..

Nia said...

pergh,..ayah kita sama la dik..suka masak beriani..hehe

khaifaiz said...

comel dak naufal tu kn WR

♥cmª shIemª♥ said...

salam kak wr..rinduuu sama kamoo...

fuh yooo...nasi beriani homemade by abah...bertuahnye akak..

tgk aje dah sodap...blm rase lg tu...

nk jugak!!! =D

syafiqakarim said...

kelihatan mablessss.
nak sikit.huhu.

nek,lama tak dgr kaba?
haha

adol ihsan said...

Salam..

Hantar la semangkuk kat saya nie haa.. hehe,,

:)

zati embong said...

baru nk ckp msak bnyak2 cm nk bt kenduri.hihi

sahromnasrudin said...

mmg berani sungguh nasi beriani nie heheheeee

Fiqas said...

tetiba je rasa nak makan nasi beriani.. :)

ghost writer said...

eh..apsal banyak duit dalam buaian tuh.budak naufal tuh tau dak nak guna duit banyak2 tuh...?

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

huiyai...

sedap tu !

Mama Gee said...

perghh akak membayangkan je..betapa baunyaa menusuk idung....dapnyaaa.....hehee

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors