"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, December 31, 2009

aku tinggalkan dia...

salam nun dikejauhan malam...harini hari terakhir aku menulis lembaran yg bakal korg komen... ~hurk...ape punya ayat daaa...

iyyuupp...artikel terakhir...

mna mungkin aku akan menulis kembali seperti ini??? insya'Allah, jika diberikan rezqi, aku akan menulis smula...


hari ni aku bakal meninggalkan dia...
dia yg tlh memberi
kan seribu kenangan tuk disimpan didlm diri dia...
dia menerima aku seadanya...
dia juga mendidik aku supaya trus mara...
bahkan jika aku terkenang, dia yg aku sebut...

maaf, aku terpaksa tinggal dia pergi...
aku kena melangkah lagi...
aku xmampu nk bwk dia, tpi aku hnya mampu membawa kenangan dia...
itupun jika dia sendri membenarkan aku membawanya...
bkn sume aku ingt...aku hanya manusia...

setiap yg berlaku, dia ada...
dia terima se
galanya...
dia bersama aku...
tpi, kejamkan aku meninggalkan dia bersendirian??? uuhh...mana mungkin...
dia ada teman yg bersamanya...
jika aku tggal bersama dia, sdh pasti aku tiada memori lgi...


dia 2009...

hmpir sume blog yg aku bca, majoriti ingt setiap bln yg korg lakukan & ape yg terjd kt korg kan...urm...aku just dpt ingt je...bila tarikhnya, WALLAHU A'LAM...

tahun ni berlaku tdk seperti yg aku jangkakan...yupp...aku target thn ni aku kawin...but...SEMUA INI ALLAH YG TENTUKAN, aku hnya merancang...hari ni 2009 bakal melabuhkan tirainya...mana mungkin aku akan berkahwin esok...

ramai jemputan perkahwinan rakan2 yg aku hdiri...ade juga rakan2 yg dh dpt baby...tahniah, kwn2 ku...mudah2an rezqi korg bertmbh2...

bnyk kenangan & peristiwa yg menggamit dlm memori aku...dilanda perasaan yg berbaur2, penipuan, ketamakkan, kesengsaraan, kegembiraan, kesedihan & mcm2 lagi...sebahagiannya aku dh tulis dlm lembaran aku nih...

tahun ni jugak, aku dpt ramai kwn2 blogger...tahniah krana korg bgitu setia menemani lembaran aku nih...terima kasih kerana masih menyokong aku w/pun korg xpernah jumpa aku...sowi...aku masih blm berkesempatan nk wat ape2 yg special dlm lembaran aku nih...insya'Allah, jika aku ada aku akan buat...tpi aku xjanji...

selamat tggal dia...akan aku kenang dia setiap langkahku...dia xkn lari kemana...terima kasih kerana YA TUHAN kerana membenarkan aku bersama dia...

selamat tinggal 2009.

kpd korg, jgn biarkan masalah membelenggu diri korg...crilah jalan penyelesaian disudut hati korg...ALLAH bersama2 kta stiap masa...DIA MAHA MENGETAHUI...jgn lupakan DIA...jgn lupakan diri korg juga...ingatlah hnya DIA yg mampu mengubah segalanya...

andai ada rezqi, kta akan berjumpa semula...jika tiada, doakan aku dlm KEIMANAN & KETAQWAAN...insya'Allah, aku doakan korg juga...selamat tggal...

p/s: mlm sok nk g langkawi...rombongan sek...ade sape2 nk pesan coklat??? ha...sila tuliskan...nti aku hantar kt GIANT, suh dorg hantar kt korg skali ngn bil2nya...orait...

~ alhamdulillah, hajatku nk menjejaki masjid PUTRAJAYA pd tahun ni tercapai ~

10 comments:

sI tEDI said...

sedih gak dylla nak tinggalkan 2009
:)
tapi masa akan terus bergerak.

nak g langkawi..

semoga selamat perjalanan!

white rose said...

yg sedey tuh umo suku abad bakal ditggalkan...huwaaa...

blueCITY said...

jom melangkah
tinggalkan saja
jangan padang belakang
terus kedepan
2009 tak akan kembali
lupakan segala
lupakan saja
bina cerita2 baru
cerita2 bahagia
bukan lagi duka..

heeeeeeee
semoga tahun baru memberi lambaran baru buatmu

jom cari partner, hahhaha

alfa juliet said...

yeah selamat tinggal 2009

white rose said...

kak bluecity~
kta kena cpt2 tggalkan dia...kang xpasal2 dia tggalkan kta plak...hahaha...

cri partner??? jom aaa...kt pasar mlm bnyk...hahahaha

white rose said...

kak aza~
selamat tggal akak...

sy nk g lgkawi mlm nih...lalalala

eefa said...

selamat tggal thn 2009...welcome 2010...
byk kenangan pahit mansi kta lalui bsama.

white rose said...

kak eefa~
mcm kena paksa je komen nih...hahahaha...

mizaranun said...

Selamat Tahun Baru 2010..
macam2 yg telah dilalui moga yg baik diambil pengajaran dan yang kurang baik dibuang ditempat pelupusan yg dibenarkan....jgn sampai anda disaman pihak perbandaran..ekekeke

Err ustazah kirem minyak gamat 8botoi...hihi :D

white rose said...

mizaranun~
salam tahun baru jugak...
BUANG YG KERUH, AMBIL YG JERNIH...

eh, gamat ye...ade2...mai laa dtg umah...~Ngeee

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors