"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, December 19, 2009

melayan kesedeyan...

aik...adeke yg rindu ngn i??? sape2??? sila angkat kaki... ~hahaha...TQ kpd follower bru & lama jugak...kpd follower bru, sila tggalkan link kamo jugak supaya dylla sng terjah kamo...

mggu ni melayan kesedeyan yg dibuat2... ~ciisss...kecewa daku ngn statement nih...

TQ kpd HENCEK NAKAMURA yg mengutarakan link ni...DRAMA KOREA...

dek kerana keterujaan terlebey2, daku tlh mengetik link itu...sterusnya berjaya mendonlod 18 episod Memories In Bali...ade blance lgi 2...sok smbung...

bile tgk smula cite yg pling diminati ni, alangkah terkejutnye ade air turun dr mana ntah...agak pilu kerana air itu masin le pulok... ~wahaha...

sedey sngt laaa ngn cite nih...kesian my hubby ni...dia jd mangsa pergolakkan antara dylla ngn MIB...owh, lupe nk bgtau...my lappy ni dh ade nama...the name is "HUBBY"... ~ape mcm??? TQ kpd k.ili krana bgitu sng hati memberikan nama ni kpd my lappy...okies...

arini pgi berikan lgi ngn adik ksygnku...xbnyk ikan yg kami dpt...stakat 3kg shaja...4 ekor ikan baung n mcm2 jenis ikan lampam...kesukaan dylla ngn adik adalah ikan baung original...bila dimasak dgn gulai tempoyak, amat2lah menyelerakan & berdondang syglah dylla ngn adik...~kecian kt sape2 yg xmkn gulai tempoyak...

dlm kami berdua menjala, ujan trun dgn lebatnya...wah..........syioookkkk...dh lama xmandi ujan maaa...seingt dylla mandi ujan last year...msa 2 bru lps sukan...main kt lopak2 air bersama2 anak murid serta cikgu2 murid... ~wah, rindu btul saat2 itu...

balik2 je ade bau yg amat2 menarik minat dylla ke dapur...yipppi......mak masak laksa...mandi n trus kedapur mkn laksa...yummmi...sedap...

~nota pocoyo~
teringin nk mandi ujan dgn ehem2... :p

13 comments:

Hill_Mie said...

aii.. cik ustazah nih sedey la pulok.... syoknyer tangkap ikan++gulai tempoyak.. haha..

jane said...

bestnye mak masak...saya tkde pon..waaaaaaaaaaa sedey

sI tEDI said...

menjala.. x pernah menjala..:)

blueCITY said...

huwaaaaaaaaaaa
nak gak
nak gak
tgk citer tuh
hukhuk....

miss u 2 3 4
ekekkek

mizaranun said...

Ehm ustazah kalo da dpt 'hubby' betoi2 nati si 'lappy' tu nk tuko nama ape?hikhik

d_pocoyo said...

padli~
blah laaa ko...mai dtg umah aku mkn gulai tempoyak...

d_pocoyo said...

jane~
pandai2 laaa mu masak sndiri dik ooii...

d_pocoyo said...

kak tedi~
beh menjala ni kan...

d_pocoyo said...

blue CITY~
akak...donlod aaa...smbil2 akak keje 2, akak dh siap donlod...

d_pocoyo said...

mizaranun~
urm...xyah tukar la..."hubby real" pnggil ABG CYG laaa...~lalalala

Mrs. Zuki said...

Ye...menang pertandingan bagi nama kat lappy ustzah..

Nakamura Kazuki said...

ustazah dylla nak rasala masak tempoyak..dah kecur air liur ni.....huhuhu teringin benar ni..hahaha

eefa said...

mandi ujan dgn sape thn lepas ustazah??? rindo saat to or kt ckgu yg mndi sama??? hakhakhak

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors