"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, March 10, 2010

akan kembali semula...

salam semua...
pe cite arini??? so busy ke???
jap lagi aku nak g sekolah semula...
ade kokurikulum...
nak buat latihan pengakap...
dijangka 2- 4 april ni ade perkhemahan pengakap keris perak...
keris gangsa dh buat disekolah...
so, keris perak adalah peringkat daerah...
insya'Allah, tahun ni kanak2 ribena akan menyertai kem perkhemahan pengakap keris perak...
cikgu iwan kata "cikgu yang berkhemah, bukan budak2"...
hahaha...memang pun...
cikgu2 sekolah aku yang beria nak berkhemah, bukan kanak2 ribena...
macam biasala...aku, k.ili, k.iffah & cikgu iwan...
yang lain2 biasa2 je...
peringkat daerah ni mencabar sikit sebab kemudahan kena kongsi dengan semua sekolah yg terlibat...masa ni lah baru tahu sikap sebenar kanak2 ribena...
masa di sekolah pe'el dorang lain, bila dh keluar sekolah baru tau belang dorang nih...
aku laa xcited nk berkhemah...hari2 duk umah, sekali sekala nk berkhemah diluar...
aku xkesah dengan lecah, dengan hujan & nyamuk...
aku redha...hahaha... <----- "cakap berlagak" yang pastinya aku xsabar nak berkhemah semula...
dapat skodeng cikgu2 hensem..
hahahahaha...

~ kem perkhemahan pengakap tahun lepas ~
cuba cari aku dimana?


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
arini bertungkus lumus menyiapkan mural kat dalam PS...rasa bahagia sebab sudut NILAM hampir siap sepenuhnya...alhamdulillah...

8 comments:

mizaranun said...

SAlam ustazah...

Lama xmai sini..WAhhh dah btukar wajah..Nice!

Em sy kalo kena p bkemah tido mesti dlm khemah tayar 4...hehehe..de econ! :)

Mrs. Zuki said...

Mak Aiii sempat lagi tuuuu tulis blog tadi..
Adeh la tahan tahan...patut la ustazah excited sangat nak camping..rupanya nak skodeng...mesti kene terlibat jugak nih>>awak redha..

white rose said...

mizaranun~

salam kembali...
yelah, org tuh busy mane sempat nk tgk rumah kita ni...huhuhu...

ape klas khemah tayar 4, xde semangat camping sungguh...hurk!!!...

.....................................................................................

k.ili~

cikgu yg cekap mesti sempat update...hahaha...betul2 ke nk numpang skodeng??? hahaha...
xyah,xyah...cukup2 laa skodeng abg juki sorng je...

eefa said...

lawa la BG awk ni...nice colour. simple but nice.
setuju sgt2 tang skodeng cikgu ensem. tp yg ptg BUJANG. hahaha

Mrs. Zuki said...

Terpaksa la tolong skodengkan..sebab dah dua orang ni skodeng..kene join jugak..

white rose said...

kak iffah~

ha, akhirnya akak muncul lagik...hahaha...jom skodeng cikgu2 ensem...

......................................................................................

kak ili~

eleh, mentang2 join ngn geng bujang, dia pun nk numpang sekaki le tuh...xmalu...hahahahaha

sahromnasrudin said...

jgn luper bawa kolam air plastik tue tau..sambil berkhemah, leh kanak2 milo tue bermandi manda..jgn org dewasa milo yg mandi udah la ye..burok bebebor hehehehe....

white rose said...

sahromnasrudin~

ish...ish...xde keje nk bawak kolam air tuh, wat malu kt sek je...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors