"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, March 5, 2010

Penipuan Besar 2009 part 2...

salam semua...
sehat ke???
ptg tdi membeli hadiah tuk minggu Maulidur Rasul...
mcm2 aktiviti aku buat...
alhamdulillah, mendapat kerjasama dri semua cikgu2...
kanak2 ribena pun suke menyertai aktiviti ni...
ok, arini aku nk smbung smula kisah Penipuan Besar 2009 part 2...
kisah penipuan ni xdelaa sampai mengguris hati aku,
cuma terkilan dengan sikap si pelaku je...

---------------kisah kedua----------------
ditipu oleh seorang kanak2 yg berusia 12 tahun...
kebetulan syarikat sebuah drama naungan salah 1 stesen tv di Malaysia telah dtg ke sek aku untuk mengadakan pengambaran drama berjudul "ROH NATRAH"...
pelakon utama kanak2 lelaki dtg ke sek aku...
kanak2 ribena aku pun dapat tawaran berlakon sebagai watak tambahan saje...
masa ni bulan puasa...
aku ditugaskan untuk mengawal sesi pengambaran mereka pada waktu petang...
semasa menunggu pengarah sampai ke lokasi, pelakon utama kanak2 lelaki ni dtg melepak di kantin sek aku...
punya laa sombong budak nih...kanak2 ribena aku salam & tegur, dia wat xtau je...
jadinya aku menginterview laa dia...
"asal darimana? "..."bapak sedara orang pulau tiga"...
"ayah mak tinggal dimana? "..."dorang duk KL...saya je menumpang di rumah pakcik sedara..."
"sekolah dimana?"..."di KL laa..."
"umur brapa?"... "12 tahun..."

"aik, bukan ke nak ade peperiksaan UPSR?"..."nanti balik laa KL..."
selepas sebulan selepas kejadian ni, aku selalu laa lalu depan perumahan awam 2 kat kawasan umah aku nih...
masa aku mengambil mak aku dari sek, aku lalu laa depan perumahan nih...
masa aku lalu, aku perasan bapa sedara kepada pelakon utama kanak2 lelaki nih...
aku mengangkat tangan, lambaian aku dibalas...
tiba2 aku ternampak kelibat pelakon kanak2 lelaki nih...
dia xperasankan aku, aku je duk merenung dia...
keesokkannya, aku lalu juga ditempat yg sama...
kali ni, pelakon utama kanak2 lelaki bermain basikal...
basikal dia hampir terjatuh ditepi jalan...aku slow kan kete...risau terlanggar dia plak...
secara spontannya budak ni ternampak aku, trus berlari masuk rumah yg kononnya bapa saudara dia...
aku hari2 lalu situ lagi...akhirnya aku dapat tau yang dia ni cuma budak kampung yg sekolah berhampiran dgn rumah aku je...
dia sek men ditempat mak aku mengajar ngaji je...
pastu yg dia katakan bapa sedara tu sebenarnya bapak dia sendiri...
aku rasa nak je bagi penampo kat bdk tuh...
kecik2 lagi bru jadi pelakon 1 drama dah pandai menipu...
baru 1 drama, kalo dah berpuluh2 drama, xtau laaa aku...
kalo itu anak murid aku, dah lama aku siat2kan kulitnya...
eeeeeiii...geram sungguh...

~ gb aku snap mereka shotting ~

~ pelakon kanak2 utama perempuan ~
aku xingat nama dia ni...ala, yg berlakon cite khalesya di astro

~ xnmpak jelas muka pelakon utama kanak2 lelaki ni ~
beg wane putih...sebelah tuh kanak2 ribena aku

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
esok nak pakai baju batik sek...baju kami sedondon je...
esok aku snap & upload ek...wah, mengamcam cikgu2 ribena nih...
hadiah dah siap dibalut, besok ade majlis sambutan maulidur Rasul...

7 comments:

sahromnasrudin said...

betul kata wardina..artis nie langsung xleh dijadikan role model kan..agaknya roller coaster leh la kot hheheheh....

alfa juliet said...

lempang je budak mcm tu

insan pendidik said...

salam,

budak tu nk praktis berlakon kot .. tk baek bg penampo kat budak tu ank org tu.. tp elok sekeh je 10 X hehe

blueCITY® said...

heeeeeeeee...

akak kenal budak gurl pelakun tuh. mmg comel, pernah serempak dia ngan mak dia kat pavillion, soping la gamaknya.

dia berlakun juga dlm drama bulan di astro.

cumel2, adik laki dia pun berlakun gak. mcm muka dia, cumel..

haaaaaaaaa
budak2 zaman la ni mmg pandai2
menipu pun pandai ya
huh!!!

Mrs. Zuki said...

Ooooo..ye ke....tak pernah tau la pula kisah yang part 2 ni..
Kah kah..memang lawak betul...
Budak tu belum jadi artis lagi..
kalau dah jadi artis femes, mau lupe sanak sedara sume..pastu bile kene terjah dengan abang ketak..mule la kelentng itu ini.

sI tEDI said...

budak perempuan tu yg nama dia binti Loy tu.. ha ha ha

aku pun x tau nama dia

white rose said...

sahromnasrudin~

bukan semua yg wardina ckp tuh betul...kena perhatikan apa yg dia ckp...sbb dia pun xleh dijadikan contoh...

........................................................................

kak azza~

akak tolong lempangkan, bole?

........................................................................

salam IP,

praktis mende, mmg bakal kena penampo je nih...hahaha...eh IP, sekeh tu ape? IP selalu buat ke???
hahahaha...

........................................................................

kak blueCITY~

budak perempuan ni kan umo dia dh tingkatan 3...berlakon watak kanak2 je...dahla tak.........
syyuuhh...diam2 kak...
hahahaha...

........................................................................

kak ili~

sy lupe nak cite kat akak...hahaha...mmg lawak bangang nih...hahaha...

........................................................................

kak tedi~

rasanya LOY tuh jenama soya...hahahaha...bedal je kak...
bukan kita minat pun...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors