"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, April 4, 2010

SUBHANALLAH, ALLAH MAHA BESAR...

Salam semua...
aku sebagai hamba Allah sangat2 laa bertuah sebab dapat melihat sendiri kebesaran Allah terhadap ciptaanNYA...

memang setiap hari kita semua dapat melihatnya...
tapi yang ini sangat unik & teruja aku melihatnya...

aku dapat tahu bila kanak2 ribena sibuk suh aku g tengok...
so, aku g laa tengok...

SUBHANALLAH, ALLAH MAHA BESAR...
ni lah bukti kebesaran ALLAH YANG MAHA AGUNG...

SUBHANALLAH
~ daun yang ada tulisan huruf- huruf hijaiyah ~

~ ni aku terbalikkan gambar agar nampak lebih jelas huruf- huruf hijaiyah ni ~

aku ape lagi, trus laa amik gambar...
walaupun sudah 3 hari ianya ada disitu, namun tulisan2nya masih ada...

daun ni terletak diluar pagar hadapan sekolah aku...
bersebelahan parking moto...

aku bersyukur kepada MU YA ALLAH...

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
cuaca sangat baik hari ni...petang nanti lps balik dari main bola tampar, nak masakkan mak abah ketiau goreng basah...~lalalalala...

8 comments:

blueCITY® said...

salam ros,
subhanaallah...
terharu nya...
beruntung dan bersyukurlah ros dpt lihat sendiri dan kanak2 itu pula perasan.. celiknya hati budak yg jumpa ayat allah itu...
antara tanda2 kebesaranNya..

allahhuakhbar!

sI tEDI said...

dengan kekuasaan Allah...

Cikgu ILi said...

Kak Ili tak dapat faham la Dylla....apa ye ditulisnye..jenuh gak dok belek daun tu aritu.

yangyuyu said...

tulis arab ke tu?

subhanallah..

K I R I M A R U~ said...

2 BUDAK2 TULIS GUNE BUNGA API ATAU PUNTUNG ROKOK..

NAMPAK KESAN TEBAKARNYE...

NTAH APA TULIS PON X XTAU

TPI ALLAHUAKBAR!!!'

ALLAH MAHA BESAR =)

SEKADAR BERKONGSI =)

sahromnasrudin said...

hebat!!!!..jelas kelihatan susunan ayat2 tue..Allah Maha Besar..terasa kite ini begitu kerdil sekali di sisinya...

alfa juliet said...

hebat! cuba suh kita tulis atas daun..sampai tahun depan tak jadi gitu tau

Kunang-Kunang said...

Subhanallah, itulah kebesaran Allah

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors