"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, May 18, 2010

ada apa pada nama...

salam semua...
selamat malam...

wah, n3 aku ofcoach waktu malam je...
hahaha...

dah itu time aku nak taip...
bila malam2 ni idea mencurah2...

arini cuaca sejuk...
sepanjang hari ni, hujan rintik2...

muka aku kering sehingga pipi melecet kemerahan...
mak kata, nanti pakailaa bedak sejuk...
bagi sejuk muka tuh...

oh, ya...
bahang hari guru ni masih belum reda...

aku nak bagitau nama aku spenuhnya...


~ nametag baru siap ditempah ~
tak dan, trus snap...hahaha


maksud nama aku
NURUL = CAHAYA
FADZILAH = KELEBIHAN & KEBAIKAN...

nama aku diberi oleh abah aku...
tq abah...

kerana dengan nama yg abah berikan,
aku menjadi manusia...insya'Allah...

aku berbangga dengan nama yg abah aku berikan...
malah, nama aku ni mencirikan siapa diri aku sebenarnya...

nama penuh korang???
apa maksudnya???

jom kita share...
aku mahu tahu jugak...

~
wHite R
osE ~
''''''''''''''''''''''''''
kisah silam kembali mengimbau saat2 gembiraku ini...
arrrghhh...sungguh trauma...BENCIK!!!

8 comments:

sahromnasrudin said...

NAMA saya adalah sama dengan nama di blog..saya bangga sebab itu guna nama sendiri di blog..sekarang semua tempat hujan kan..syukur alhamdulillah

white rose said...

maknanye ape ek???

Cikgu ILi said...

Ili Izyani: Pemberian perhiasanku.

Mama kata: patut la asyik nak berhias je dr kecik.

ummu said...

salam sis White rose,
kat sini pun sejuk je,syukur sangat.beberapa minggu lepas, pelajar kat sekolah akak ada buat solat istisqoq (kalau salah,tlg betulkan ya sis,) mohon hujan.

cantik nama sis..seindah orangnya.

blueCITY® said...

salam,
oooooooooo cikgu nurul ya
sedap cam tuan dia
cumel cam ros gak
egegeggege....

naper ni mendung yang?
ada sesuatu ya,
aka percaya ros seorang yg kuat dan tahu berfikir mana baik buruk
pasti akan kembali okay kan nanti
hehehheh...

nama betul akak?
siti...
bukan siti nurhaliza hokey
hahahhahah...
dalam bahasa arab ayah kata cik puan,
haaaaaaaaaaa... cari sendiri
kalau dah jumpa jgn bising2 lak
ekekkekek

selamat malam cinta
semoga lena di ulit mimpi
tido comel2
hehehhee

white rose said...

kak ili,

patut laa pun...
suke bebeno berhias...
kena dengan nama akak tuh...

white rose said...

salam kak mas...

btul la tuh sbutannya...
jarang dah orang wat solat mohon hujan nih...
cuaca lak tak menentu sangat...
pakar kaji cuaca pun tak dapat nak pastikan ketepatan cuaca...

nti sy amik award tuya...tq akak...

white rose said...

salam kak biru,
baru tau nama penuh sy ek...
hahaha...

mane ade comei, biasa2 je nih...
ala, jgn puji2 sangat, nti sy terbang ntah kemana...
hahaha...

dilema ni blm reda...
ntah la...
biarlaah...ia tahu dimana ia mahu pergi...

cik puan???
hahaha...
ok2, sy DIAM je tau...

selamat malam akak...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors