"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, May 11, 2010

khas buat ibuku JAMALIAH BT. KHALID...

salam semua...

ahad baru2 ni aku, adik & kakak aku serta ipar aku menyambut
sambutan Hari Ibu khas buat mak aku tercinta...

walaupun ala kadar je, janji buat...
kakak2 n abang2 aku tak dapat join sbb ade keje...

tapi dorang dah wish kat mak aku...
petang tuh mak sendiri masak rendang & pulut...
yang lain2 tu aku & adik aku sediakan...


~ abah bacakan doa sebelum majlis ~

buat mak,
KASIHMU TIADA GANTI,
SAYANGMU BUKAN SIMPATI,
BELAIANMU SEPENUH HATI,
RINDUMU TAK PERNAH BERHENTI...

hanya mak dalam hati kami...
SELAMAT HARI IBU buat ibuku JAMALIAH BINTI KHALID...

~ mak dah potong kek ~
muke sedey skit sebab anak2 yg lain xde balik...

~ abah menimbang si aisyah, anak buah aku no. 10 ~
ni lah mende rasmi yang abah akan buat setiap cucu- cucunya bile genap 6 bulan...


~
wHite R
osE ~
''''''''''''''''''''''''''
hujan sampai maghrib...aku terlena...
mau tido awal jugak...

6 comments:

sahromnasrudin said...

wah..gambo last tue mcm aksi silapmata la...syiok....

white rose said...

muehehe...

anak sy jugak bakal menjadi ahli silap mata tuh...

eefa said...

nape kena buat timbang tu sume???

alfa juliet said...

kuatnya bapak ko angkat cucu sebelah tangan

white rose said...

kak iffah,
ntah la...abah yg buat...
mmg dh jadi tradisi dia...

white rose said...

kak azza~

abah dah lama praktis angkat berat2...

hahaha...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors