"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, October 12, 2010

AMARAN KERAS!!!

Salam semua...
selamat pagi...
selamat bekerja...

bila aku tengok je AMARAN KERAS ni...
terus mencurah2 idea aku nak semua orang buat...

~ Baca dengan sejelas- jelasnya ~
BERDOA SUPAYA ORANG YANG MEMBACANYA MENDAPAT RAHMAT DAN HIDAYAH DARI ALLAH TAALA...amin

aku nak semua orang letakkan tanda AMARAN KERAS ni dimerata- rata tempat...
walaupun ada yang bakal mengatakan "ALA, WATLA MCMANA PUN DORANG TETAP BUAT MAKSIAT..."

yes...memang...tapi ni adalah USAHA...
salah satu dari USAHA...

USAHA yang semua orang kena lakukan...
no kompromi, no toleransi dalam hal ni...

"YA ALLAH, PERMUDAHKANLAH SEGALA URUSAN KAMI DEMI KEBAIKAN ISLAM DAN BANGSA KAMI..."

~ ade orang belanja satey arini ~

15 comments:

ana said...

memang keras...klu berani buat gak tak tau la.

sahromnasrudin said...

salam..mmg kiter kne usaha walaupun depa tue sedang usha nak buat huhuhuh...tapi awak, dimana lokasi signage nie???..MUIS nie majlis agama Islam selangor erk???
p/s: semoga anak murid awak tak terjebak erk..

Abd Razak said...

Salam...

Tak tahu nak kata, jika larangan Allah begitu mudah manusia ingkar apatah lagi larangan manusia...

Tepuk dada tanya iman...

Amni said...

Oh! tangga mana plak tu kak? hoho

ahmad humairi said...

salam,

usaha tangga kejayaan,

memang elokla letak kat tangga..

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose,

Ini dah salah guna fungsi tangga.

Apa pun jagalah maruah.

tukang karut said...

cam tk bape keras jer kertas putih tuh.........

Nia said...

sekiranya anda tidak boleh menahan nafsu? pergh!

ummu said...

Salam White rose
wah bernas iede ni
bak kata Cikgu Humairi
usaha tangga kejayaan.

Amieynna Amin said...

bagus betul amaran ni..
memang wajar diletak dimerata tempat..

white rose said...

kak ana ~ mmg kena berkeras...kalo tak berlemak2 la...

pokcik sahrom ~ salam kembali...
MUIS ni kat selangor, IPTS nye tempat...kat tangga yg jarang student lalu lalang...insya'Allah, mudah2an anak2 murid sy tak terjebak...

ust Razak ~ salam kembali...
mmg betul tu ust...tapi kta sebagai Islam kena usaha juga walaubagaimanapun...

white rose said...

amni ~ rumahtangga...hahahaha...
tangga kat MUIS, selangor...

cikgu humairi ~ salam kembali...
mmg pun...bukan setakat kat tangga je, kat mana2 pun kena jugak...

kak ani ~ salam kembali kak ani...
bukan stakat salah guna fungsi, malah mengotorkan keadaan je...

TK ~ kertas A4 mmg lembik...hahaha

white rose said...

kak nia ~ hahaha...ayatnye power...

kak ummu ~ salam kembali...
mmg pun...kena usaha lagi...mudah2an dpermudahkan segala urusan...

mina ~ mmg pun...kat umah mina pun bole... "p

beautiful_rose said...

hahhaha bagus ni boleh cuba nanti.letak kat semua tempat2 dorg selalu dating kan.

Nur Misnan said...

salam BRP
ini amaran sangat bagus
di taman perumahan, kolam renang dan playground
rumah aku pun ada sign board besar
mcm nih
cuma tak ada ler kata cctv tuh..
coz kat sini terhad saja utk taman kemuning..

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors