"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, October 21, 2010

Dialog orang kuat!!!

Salam semua...
kejap je dah hari khamis kan...

pagi tadi aku masuk prasekolah...
bercerita pasal Kekuatan Allah dan kelemahan manusia...
bermulalah dialog...

Adam : Haziq, abang adam kuat...badan dia besar...dia dah tingkat 3...

Haziq : Abang aku lagi kuat, dia tingkat 3...

Akmal : Along kita lagi kuat...dia tumbuk baru tau...

Adam : Ustazah, ustazah...Abang adam kuat...dia tingkat 3...

Haziq : Abang haziq lagi kuat ustazah...boleh lawan abang Adam...

bermulalah pertengkaran sesama dorang...cukuplah bising...
aku nak bercerita pun payah...

sekali tu aku bersuara dengan lantang...

USTAZAH LAGI KUAT!!!...SAPE BERANI LAWAN DENGAN PENUMBUK USTAZAH???
HA, CEPAT...CEPAT...!!! TAU TAKUT...
DUK DIAM, ORANG LAIN NAK DENGAR CERITA USTAZAH...

terkedu budak 3 orang tu bila aku tunjuk PENUMBUK besar aku kat dorang...
terus senyap...

hahahahahaha...

~ orang kuat mengangkat banner ni ~
hahahaha...BERLAGAK SUNGGUH!!!

adeyyy...budak2...semuanya nak tunjuk sape kuat...
orang dewasa pun macam tu jugak...

cogankata entry kali ni,
"BUAT BAIK BERPADA- PADA, BUAT JAHAT JANGAN SEKALI"
tapi orang buat jahat banyak kali...adeke patut...

~ mak selalu sakit...risaunya ~

21 comments:

sahromnasrudin said...

tahniah ustazah..memang kuat sungguh..pasti seronok kan mengajar kanak3 ribena nie..kalau mengajar sekolah menengah lagi pening dibuatnya huhuhuhu..
p/s: patutla saya tak jadik cikgu....huhuhuh

white rose said...

hakhak...kuat mende...kuat AKSYEN je...hahaha...
syok mngajar nih...enjoy je...hari2 ade je joke dari kanak2 ribena...

Yasminhamid said...

ha ha ha... awak mmg kuat...

ahmad humairi said...

salam,

penamponya lagi kuat....takuttttnyer..

ana said...

hahahaha....ha amik ko! terkedu budak2 tu...

white rose said...

kak min ~ KUAT HARIMAU...hahahaha...

ckgu humairi ~ salam kembali...
penampo GAJAH nih!!! anda mau ka???
hahaha...

kak ana ~ tu la...terus diam budak2 tu...mmg geram betul...

tukang karut said...

aleh...ngn budak2 ble lerr..

white rose said...

ko nak merasa ke?
kang hilang mate ko tu...

hahahaa...

Amieynna Amin said...

mcmana agaknya budak2 tu lepas kene marah ngan cikgu ni eh..
garang nye kak dylla ni..
tapi memang kagum la tgk akak angkat banner tu..*pura2*
harharhar

white rose said...

akak mmg garang beb...
suara akak 1 sekolah boleh dengar bila akak mengamuk...

ko kagum??? kalo kagum kena belanjer akak BR...hahaha

sahromnasrudin said...

memang lokasi papan tanda itu di Terengganukah? bila awak pergi sana??

white rose said...

yup...julai 2010...
ni kat depan muzium masjid kristal & model masjid2 yg ade diseluruh negara lain...

Hunny said...

salam sis,

nampak jer kuat, tapi mesti senang nangesh.. hehehehe.. betul tak?

white rose said...

salam kembali...

kuat nangis??? nak nangis skrg jugak...
huwaaaaaaaaaaa...!!!

mane ade, nangis dalam hati je...
:p

Abd Razak said...

Salam...

Kalau ustazah ambil gambar tu tanpa dimasukkan tiang penahan banner lagi nampak kuat...:):)

Adlina Husaini said...

haha lawak lah ustajah!!menceriakan hari saya ^_^

Amni said...

ustazah rupanya...=P okey, ustazah lagi kuat! hehe...

beautiful_rose said...

erk,ustazah garang takot ohh...larik ponteng kelas =p

white rose said...

ust razak ~ salam kembali...
hayya...kalo xde tiang penahan banner tu, sah laa sy jadi superwoman...

kak ina ~ hurk...lawak ye...hahaha

amni ~ awat? mu takot dgn ustzah ye...hahaha...

b_Rose ~ ustazah garang suara je...ponteng kelas ye, ade berani ke?

Nia said...

wah,..cayalah ko dik! haha...baru diaorg tau!

white rose said...

haha...geram sebab dorang bising...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors