"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, October 7, 2010

nak kawin tapi mahu mengetest lagi...

Salam semua...
kisah dari seorang teman yang bakal menamatkan zaman bujangnya tak lama lagi...

"DAH LAMA TAK NGORAT AWAK..."

hurk...

"RASA RINDU PULAK KAT AWAK..."

ciss...bedebah!!!

"JOM, KITA G DATING..."

ayat boleh blaahhh...
ni semua ayat2 novel...dalam jejari aku je...
hahahaha...

"WAH, HEBAT LAA...BOLEH MASUK JEJARI JE..."
"HAHAHAHA...MACAM TAU- TAU JE AYAT- AYAT LELAKI YE..."

well, aku hari- hari pergi sekolah...
hahahaha...

psssttt...Lelaki ni memang suke menguji diri dia yang dia masih laku lagi walaupun nak kawin dah???
yeke??? bole percaya???
ha, pokcik sahrom, tukang karut, cikgu humairi, pokcik abd.razak...
anda sebagai seorang lelaki kena jawab soalan ni...

~ budak girang yang hilangkan kunci kete & sikat rambut aku ~
arrrgghhhhh...mahu saje aku gigit telinganya...

~ aku mahu bebas...terbang tinggi2 sampai taknak turun ~

12 comments:

ana said...

jgn terbang tinggi sgt...kat atas tu ada ke line internet nak ber'blog'???

sahromnasrudin said...

salam..entah la..atas org kot..mcm sy klu org tanye, ckp je dh kawin..malah dlm FB dan blog sy letak status sy utk elakkan pertanyaan " awak dah kwin ke lum?" huhuhuh...

Adlina Husaini said...

babe,ahkak setuju beno dgn entry ko neh!!!

ahmad humairi said...

salam,

ko kena faham fitrah kejadian manusia - lelaki dan perempuan.

lelaki - milik masyarakat...semua kena di layan.

perempuan - lelaki itu (suami) milik dia seorang je...tak boleh dikongsi....pantangla suami nak 'bermasyarakat' sket...dah di woning kann...

xpe xpe, asal ada pengetahuan dan kesabaran...pasti beres!

white rose said...

kak ana ~ hakhak...ade je line, line kilat...

pokcik sahrom ~ salam pokcik...ni kes ape yg pokcik cerita nih???
hahahaha...

kak ini ~ ape yg stujunye? ade dapat hadiah tak???

cikgu humairi ~ salam...hahaha...
LELAKI hak masyarakat ye...
kalo gitu senang sy nti...

Amni said...

Betul! kawan saya yang nak kawen minggu depan pon macam gitu jugak.. haihh... tu la dugaan nya... kalau tak setia, habis laa...

white rose said...

semua org yang nak kawin mcm tu ke amni??? haish...depa nih!!!

tukang karut said...

bole pandang2...
jgn pegang2...
duduk rengang2...
brtambah sygg...
biar malu2....
biar segan2...
kerna malu itu,perisai...org BERIMAN..........

white rose said...

fullamak...
rupe2nye ko DALAM HATI ADE TAMAN...

cayalah!!!

alfa juliet said...

alah depa gurau2 je tu dgn dyla..layan sikit2 ok ar..jgn lelebih tau

white rose said...

sy tau kak...
bkn skali je kawan2 sy buat mcm tu, dah bnyak kali...
tak terkira dah...

alfa juliet said...

aku letak nuff..tapi tak ambik tau sgt earning..motif..hehe

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors