"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, November 22, 2010

ade jugak rezki walaupun duduk dan tekan2 saje...

Salam semua...
selamat petang...
alhamdulillah, mak aku banyak makan arini...sepinggan licin...
aku masak rendang kerang cendawan shisor dan ikan rebus goreng...

wah, berselera betul mak aku makan...
aku siap tepuk tangan...
hahahaha...

ui, anak solehah ke macam tu...
kah,kah,kah...

ok, aku takdapat jalankan aktiviti merayap & menambahkan duit poket dalam cuti2 sekolah ni...
hanya duduk umah menjaga mak, masak2 tuk dia & semua yg ade dalam umah nih...
kalo aku xde, dorang makan kanji je laaa...

kesiaaannn...

tapi dalam minggu ni rezki aku murah sangat2...ALHAMDULILLAH...
aku dapat cheq dari ETIKA bernilai RM4++.......
banyak tu...sape nak bagi sesuke je kat aku...

semalam dapat job, key-in kan permohonan sekolah asrama penuh...
ni akak aku bagi job...ade 30 permohonan...aku just key-in dan send...
dia bagi upah lumayan wooo...

so, ade jugak job & rezki walaupun duk umah menjaga mak...
ALHAMDULILLAH...

berkat orang yang sabar...

~ teruskan berusaha walaupun apa yang terjadi ~
LOKASI : LALUAN TITI DI ZOO MELAKA


"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR"
maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

~ rasa seronok tengok orang makan masakan kita dengan penuh ikhlas...hati kita jadi riang gumbira ~

16 comments:

sahromnasrudin said...

salam ziarah..tunggu duit nuffnang awak..mane tau leh belanja kami hehhehehe

white rose said...

salam ziarah kembali...
hahahaha...duit nuff sy ade RM0.50 je stakat ni...
jangan lee berharap...

hahahaha...

Nur Misnan said...

salam cik putih
alamak.. best jugak yer
tekan2 dapat duit
alhamdulillah.. rezeki Allah
ada di mana2...

kim salam kat MAK =)

white rose said...

salam kak nur...
hehehe...rezki kak...
akak kalo nak, bole je dapat...

insya'Allah...

Sasa Al-Sharif said...

Alhamdulillah.. tahniah la :) best aja kalu dapat duit free

white rose said...

alhamdulillah, rezki...

Uncle Lee said...

Hello White Rose, I was at Nur's blog noticed your very nice callsign and busybody disini.
Your mak lichin satu pingan?
Saya suka, tetapi da lama ta'makan tu rendang....saya boleh lichin kan tiga pingan, ha ha.

You have a nice day and keep a song in your heart, Lee.

therosputih said...

huhu....rojoki rojoki...

Abd Razak said...

assalamualaikum...

alhamdulillah dapat rezeki..

Amieynna Amin said...

mak akak masuk etika eh?
arwah adik pun under etika..
memang lumayan etika bagi..
tapi xsama dengan harga sebuah kehidupan yang telah kehilangan orang yg tersayang kan?

wah takan2 dpt duit..
saya nak tolong bleh..
heheheee

ana said...

wah murah rezeki...boleh belanja nie

E.d.Y said...

rezeki ada kat mana2...cuma perlu usaha dan rajin je

white rose said...

uncle LEE ~ hello uncle...
thanks visit my blog...
ala, biasa2 je nih...ofkos sy BUSY2 GIRL...hahaha...mau rasa rendang ayam masakan jari jemari sy?

kembo ku ~ alhamdulillah...smoga ekau pun murah rezki...

ust.Abd.razak ~ salam kembali...
alhamdulillah, rezki...mudah2an ust pun murah rezki...

white rose said...

mina ~ bukan mak, akak laaa warga etika sejak 2002...lama btul...harga mane bole bayar dengan nyawa, tak sama...laen...

ko nak takan2 jugak? haa, jom2...

kak ana ~ jom, jom...sy banjer ABC SPECIAL...hahaha...

E.D.Y ~ yup...btul tu...mudah2an edy murah rezki yee

Aku-Ida said...

fuiyooo... pat banjer akak..yum yum yum

white rose said...

JOM2...kita pekena kopi dangdut...hahaha

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors