"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, November 20, 2010

dulu dan sekarang...

Salam semua...
DULU...

dulu aku diperlukan...
dulu aku diberi perhatian...
dulu aku disayangi...
dulu akulah adik yang dimanjai...
dulu akulah insan yang gembira...
dulu aku juga yang mengembirakan...
dulu aku sentiasa bersama...
dulu bila aku tiada, akulah dirindui...
dulu akulah tempat mengadu...
dulu aku lain...

SEKARANG...

sekarang aku dipinggirkan...
sekarang aku ditinggalkan...
sekarang aku dicemuh...
sekarang aku dicaci & diperli...
sekarang aku dipulaukan...
sekarang aku bukan tempat mengadu...
sekarang aku bukan adikmu lagi...
sekarang aku tidak dipedulikan...
sekarang SIAPALAH aku...
sekarang aku lain...

lebih banyak aku berdiam...
kerna DIAM ITU MEMBUATKAN AKU TENTERAM...

terima kasih KAMU kerana DULUnya pernah ada disisiku...
biarlah aku mengundurkan diri & memberikan peluang kepada adik mu yang baru...

kerna SIAPALAH AKU...

~ SIAPALAH AKU... ~

~ tak perlu aku berduka lagi...kerana semuanya SUDAH JELAS... ~

5 comments:

E.d.Y said...

jgn berduka..senyummmmmm..:)

Hunny said...

macam sedih jer WR. Tabah yer..:)

ummu said...

Salam Rose
entry yang double meaning
bila tengok gamabr lembu ni
teringat anak akak jerit takut
tengok toknya sembelih lembu untuk qurban
salam ukhuwah ya rose

ana said...

alahai siannye...sedih la bc.

Amieynna Amin said...

tetibe jadi sedih sgt baca entry akak ni..
harap akak byk2 bsabar yer...
apa yg berlaku ada hikmahnya..

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors