"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, December 29, 2010

memang boleh macam ni, tapi biarlah macam ni...

Assalamualaikum semua...
tadi aku duk mengodek gambar2 anak2 buah aku...
semuanya kelakar betul...

ala zaman kamera digital yang rege murah je...
jadilah kan nyaaahh...

asalkan anak2 buah aku BAHAGIA...
miahahahaa...

so, ade pengajaran disebalik gambar2 ini semua...
sempena persekolahan 2011 yang bakal menjelang beberapa hari lagi...

aku tayangkan sedikit renungan buat semua ibubapa dan bakal ibubapa...
semoga ianya memberikan 1 impak yang amat besar dalam hidup kita...

insya'Allah, berkat usaha kita bersama- sama,
anak2 kita terdidik dalam keluarga beriman...
aminn...

(entry baik sempena MALAYSIA menang bola tadi...)
kekekekeke...

~ bole ajar anak2 bergaya tapi biarlaaah... ~
aku selalu pakai spek mate budak2 kecik ni...sungguh cute & ranggi...nape laaa orang dewasa punya tak dijual...


~ menutup aurat ~
comel betul anak buah aku bertudung ni...agak2nya masa aku kecik2 dulu sure comel macam ni kan...
hahahaha...korang JELES... 

~ bole ajar anak2 mendengar muzik tapi biarlaaah... ~
budak ni dan2 tu laaa dia jelir lidah...aku keratkan baru tau...menspoilkan picca aku jer...

~ pandai solat & cukup solat 5 waktu... ~
tang sejadah aku jugak yang dia nak guna...aku bagi sejadah lain dia taknak...
SILA ABAIKAN BACKGROUND SEKELILING...NANTI RABUN MATE ANDA...
miahahahahaha...

~ waah...rindunye dengan anak2 murid aku...macamana laaa keadaan dorang bile bukak sekolah nanti...~

16 comments:

sahromnasrudin said...

cumilnya telekung2 tue denga si pemakainya..awak jahit sendiri ke???

white rose said...

xdela...kawan mak dia bagi...

therosputih said...

alahai...comel2nya...konpem macam makcik dia kan...ekekeke

white rose said...

kekekeke...
memang COMPOM leee...

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

tahniah malaysia!

tahniah white rose - ceria mendidik anak berbuah!!

white rose said...

waalaikumussalam...
kan i dah cakap, MALAYSIA MENANG!!!

kakakakaka...
anak berbuah mmg laa...

hysman said...

hehe..
kak,ade jual telekung baby yer?
chumel laaa....
tp yg menjelir tu ade ghuper kak skit erk..try buat..
ahaks.....

part gambo yg last skali tu bkn takat rabun makin di close up lg nk taw ape kebenda tu??
jeng3..hahahaha
:p

Nia said...

uii,..kelas..dah cukup lengkap nak jadi ibu yang baik ni..hehe

syira aka sepatu hijau said...

salam

selamat pagi

seronok tengok kanak kanak bergambar :D

Amy Syaquena said...

alahai comel2nya terutama yang pakai telekung nie.. pinjam sehari dua boleh he3...

white rose said...

[HYSMAN]
akak tak jual, tapi ade org lain jual...nape? kau nak beli ke?
bole akak carikan...
tuk pakai sendiri ke?
kakakakaka...

ape? ape? ape?
aargghh...kau membikin kontroversi je...
akak tau kau nampak punggung...
hahahahaha...

lusyyaaahhh...!!!

white rose said...

[NIA]
eehh...belum cukup syarat lagi kak...
nanti kena reject plak...
malu sy...


[SYIRA]
salam kembali...
selamat pagi dik...

ofkos laa seronok sebab mak sedara dorang jenis seronok...


[AMY SYAQUENA]
ni semua adalah budak yang sama...
usia dia je yg berbeza...
nak pinjam???
kena tanya mak dia la...
kekekekeke...

alfa juliet said...

budak2 pakai apa pun comel

Tukang cerita said...

hahahhahhahhaha....
semua pun comel2...
macam mak ciknya jugak...

anak2 awak nanti pun, mesti comel mcm ni gak kan dilla?
:)

E.d.Y said...

alahai..comel2 semua

white rose said...

[ALFA JULIET]
ha'ah...org dewasa yg comel pun pakai2 apa2 pun comel...


[TUKANG CERITA]
insya'Allah, mudah2an sy dapat suami yg comel & baka yg comel2 serta bijak2...


[E.D.Y]
ofkos laa...
anak buah i...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors