"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Friday, January 21, 2011

Ampunkan AKU...


Ya Tuhan
Limpahkanlah Hatiku

Dengan Belas Kasih MU
Pada Waktu Siang Dan Malam
Juga di Pagi dan Petang
Silih Berganti

Tidak Terlewat Dalam Hatiku
Waktu Aku Tidur Atau Jaga
kecuali Mengingati Nama MU
Antara Nyawa dan Nafasku

Kau telah masukkan Kedalam hatiku
Sebuah gagasan 
Bahawa Engkau Maha Suci

Telah Banyak Dosa Ku Perbuat
Dan Engkau Maha Mengetahui
Namun
Pada Saat Petang Menjelang
Dan Pagi Pun Datang
Aku Masih Juga Membuat Dosa

Pimpinlah Aku Ya Tuhan
Ke Jalan Yang Telah Ditempuh
Oleh Hamba-hamba MU yang Sholeh
Dan Jangan Sesatkan Aku
Dalam Mengikuti
Jejak Agama MU

Bimbinglah Aku Di Dunia Ini
Juga Di Akhirat Kelak
Cerahkanlah Wajahku 
Pada Saat Orang-orang Bermuka Masam


~ IMAM SHAFIE ~

~ bersabarlah wahai HATI, ini baru dugaan kecil buat diri mu...ada yang lebih besar dugaan dari mu...bersyukurlah kerana HATI mu terpilih untuk ujian ini... ~

12 comments:

Cma Shiema said...

insyallah kak..allah maha mengetahui..byk2 sabar ye..

sissyira said...

salam

saya boleh bersabar dgn sedikit ujian, namun saya tidak sabar ketika manusia yang dianggap baik oleh smua org kurang ajar dgn saya..... bukan untuk akak, cuma nak luah rasa hati...


kita sama kak, yang penting kita bersyukur kerana Tuhan pilih kita untuk merasai kesakitan ini :D semoga kita tabah dalam meniti liku2 hidup yang panjang.

bertuah kerana bertemu dgn white rose yang amat bermotivasi tinggi :D

Anonymous said...

maner nyer???????adusss lme tggu nih.....~~~apizz

Hunny said...

lain macam entry kali ni.. But i still take it positively.. ada orang masam muka dgn u erk? Bgtau dia, ingat dia chantek sangat buat muka cam tu?? Heheha.. acah jerr.. doakan jer moga Allah beri dia hidayah.

luahfikiran said...

SALAM,
AMIN ! INSYAALLAH DOA DIMAKBULKAN. ALLAH MENYAYANGI INSAN YANG MENDEKATKAN DIRI KEPADA NYA !

therosputih said...

semoga akak tabah...nak jadi tabah macam akak juga...

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

me too.

dugaan Allah tak terduga,
keadilan Allah - itu pasti!

sahromnasrudin said...

assalamualaikum...aminnnn

sy aminkan doa yang sungguh indah ini

hysman said...

salam kak...

Allh suka hambaNya yg sentiasa berdoa..
insyaAllah kak..
semoga kita tak lupa akanNYa..

hysman said...

salam kak...

Allah* suka hambaNya yg sentiasa berdoa..
insyaAllah kak..
semoga kita tak lupa akanNYa..
amin..

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Mudah-mudahan Allah perkenankan permintaanmu...amin

Yasminhamid said...

akak pun baru je diuji lagi hari ini....semoga allah mengampunkan dosa akak juga..

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors