"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Saturday, January 22, 2011

BAABUN bukan babun...

Assalamualaikum semua...
selamat malam...

cite ni dalam kelas B. Arab baru- baru nih...
minggu ni aku mengajar 3 perkataan Arab yang baru kepada kanak- kanak ribena tahun 1...

korang ingat tak cerita penumbuk besar tahun lepas?

si HAZIQ, AKMAL & ADAM yang berlakon?
ok, xpe...

kali ni, geng2 ni dah darjah 1...
maka WAJIBLAH bagi mereka blajar B. Arab...

perkataan yang bermula dari huruf "ba" ( ب  )

aku : murid- murid, cuba sebut... " با ب  " (BAABUN)
kanak2 ribena : " با ب  " (BAABUN)
aku : با ب  " (BAABUN) tu maksudnya pintu...
Haziq : bukanlah ustazah... " با ب  " tu macam monyet...bontotnye tonggek...alaa...yang dalam tivi tuh...
aku : bukanlah Haziq...itu babun... ni   " با ب  " (BAABUN)...bunyinya panjang...
Haziq : iyeee...cuba ustazah sebut pendek "BABUN", sama je...


sudahnya aku malas bertekak, aku terus je suh kanak2 ribena sebutkan...
miahahaha...

korang tau babun tu ape?
INI BABUN
~ aauuumaaaakkkk...SEKSInyee U ~
ni baru dikatakan blog aku ni SENSORED kan ANON...miahahaha...

INI BAABUN... با ب  "
~ pintu ~


aaarrgghhh...
parah aku kalau ade 10 orang kanak- kanak mcm Haziq nih...


Multi-styled Text Generator at TextSpace.net
~ awet MUDA sentiasa bila bersama kanak2 ribena ~

18 comments:

Cma Shiema said...

adeh...mcm2 perangai anak murid..senyum sorang2 kat cni..

hysman said...

hahahahah.....
soklan tu same yg saye ajukan tyme skolah agama dlu..
tetap kate baabun tu babun..
hehe...
pesal bile cikgu tnya pintu tu ape?
ahmad albab yg punyer... hahaha

naseb baek tak kena hentak kpala kat pintu tu..
hehe..

sabo kak yer,ajar anak ribena gaya tu lah..
dulu akak pon cengitu jugak kan..kan...
ahaks...
:p

therosputih said...

baik ustazah...baabun pintu...babun babun lah...

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

kan same bunyinye

macam pleiboi dengan playboy...

ana said...

WR ajar bahasa arab ye...leh suggest tak kamus bahasa arab yg simple tapi utk mak2 yg tak tau bahasa arab nak ajar anak dia...hehehehe

TiKa LEh said...

hahah..sgt susah kalau dpt studnt yg byk ckp aka loyar buruk lebih ni...hehhe

niesz said...

hahahaha..comel la!pnt gelak bile bc..aduh! kang dtg babun tu br tau..msti die pelik nape ade org pnggil die..ekekekeke...

MY HEART said...

ooo babun tu pintu,,,

sumpah tak tau ^_^

Nurr Kasih said...

seronok plk ajar anak2 rebina..anak saudara ada lagu nak hafal BA ni :).belajar kat sek diorang.

sahromnasrudin said...

same je bunyinya kan...

hahahahahah....

Yasminhamid said...

pemikir sebenarnya budak2 ni... hahaha kelakar la....

E.d.Y said...

kene buat baris kot kat huruf tu..baru leh nampak perbezaan

Anonymous said...

~~~~~dia yg bernama~~~~~~~~~~
cbe ngaaj skolah menegah????mau rse mcm nk awal je tue....adusss...

Amieynna Amin said...

haha.. pintu bukan albab eh?
yang cerita ahmad albab tu....
hehehe..
kite xpandai sgt bahasa arab..
pernah belajar laa..
tp selalu dpt markah cukup2 je.. hehe

Sasa Al-Sharif said...

ouh memang budak2 skg ni sgt aktif. cikgu boleh geng dgn diorang. tp sesekali kena jgk keluarkan suara lantang tu. suara lantang sangat membantu kecutkan perut kanak-kanak ribena

IMANSHAH said...

ahmad albab..hehe

IMANSHAH said...

ahmad albab..hehe

si para para said...

kalau ada kanak kanak rebina memang best..hehe
ada je idea dia...

selamat mengajar ye ustazah

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors