"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, January 23, 2011

PPJ bukan PJJ...

Assalamualaikum semua...
selamat malam...

PPJ...
korang tau apa maksud PPJ?

kalau PJJ tu aku tau & korang pun tau...
ade 2 maksud PJJ tu yeee anak2...

PJJ yang pertama ialah PENGAJIAN JARAK JAUH...
PJJ yang kedua ialah PERKAHWINAN JARAK JAUH...

yang nyatanya PJJ tiada kaitan langsung dengan PPJ...

~ tentu ada yang pernah melihatnya kan? ~

PPJ ialah POTENSI PENYAKIT JANTUNG...

masa mula2 tu aku pening gak ape laaa PPJ nih, skali tu nurse bagitau...
aku snap pic ni masa mak aku dihospital...

mak aku dimasukkan ke wad PPJ ni kerana keadaan jantungnya yang lemah...
alhamdulillah, setelah ujian saringan dijalankan, mak semakin sehat & jantungnya tiada masalah...

masalah lain pulak yang muncul...
THYROID...

tuk pengetahuan, THYROID... mempunyai 2 jenis...
1...THYROID... berbentuk...(bonjolan dileher)
2...THYROID... dalam badan...

mak aku disabitkan sebagai pesakit THYROID... no. 2...

gelisah, resah, kepala pening, badan tak stabil, tak mau makan, tak bole tido & macam2 lagi...

kesian melihat mak aku yang semakin kurus...
dia kehilangan 12 kg berat badan...

jubah2 dia semakin londeh...
jawabnye AKU LAA yang mnyapunya...
miahahaha...

~ fizikal THYROID ~

~  THYROID juga boleh memudahkan proses DIET ~

~ sehingga hari ni, mak masih dalam keadaan yg sama ~
susah tido, susah makan, gelisah & segalanya...



Multi-styled Text Generator at TextSpace.net
~ YA ALLAH, SEMBUHKANLAH PENYAKIT IBUKU INI, TAK TERTANGGUNGKAN DERITANYA KEADAAN IBUKU INI, BERIKANLAH AKU KEKUATAN UNTUK MENJAGANYA... ~

15 comments:

therosputih said...

mak ain ada amek satu supplement nih utk penyakit thyroid no 2 tu...tgk mcm mak makin sihat, bertenaga...nak try?

biskut said...

dalam bahasa melayunya...

beguk!ya kan...

jaga kesihatan jantung anda...

sissyira said...

salam

kak, semoga semuanya selamat..biasalah kak, dah tua mcm2 penyakit datang ..


Jom Baca dan Komen--cara memilih nama domain yang terbaik

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Moga ibu ustazah dikembalikan kesihatannya oleh Allah Taala...

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..sy doakan mak awak semoga cepat sembuh ya..jangan lupe baca al-quran untuk mempermudahkan kesihatan dia

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

ada tertulis D.O.A. kat papan tanda pada gambar terakhir tu....saya pun DOA sama moga derita kan sembuh segera...insyaAllah.

....ada juga nikmatnya ye...dapat pakai jubah mak..

nurkass said...

salam..
kalau dlm badan tu ttp ada bonjolan ke..selalu dgn tang leher tu je..semoga mak white rose cepat sembuh..

Amy Syaquena said...

amy pernah kena dulu tapi alhamdulillah dah sembuh sepenuhnya. amy doakan semoga mak awak cepat sembuh deh...

MY HEART said...

Semoga mak awak sembuh dengan segera. Awak sabar k. berdoa pada Allah ^_^

Cma Shiema said...

mak x siht ke? smoga cepat2 sembuh ye...
cma tatau ape tu pjj or ppj..cma tau jpj je..hikss~

Nia said...

Harap ibu adik terus tabah dan bertambah sihat khendakNya..amin

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose,

ada orang yang kena thyroid terpaksa membuat pembedahan untuk mengubatinya, tapi ada juga yang boleh semboh dgn mengambil ubat.

Semoga Mak Dylla semboh segera.

niesz said...

cian nye mak akak, try bwk mak g mkn luar...kadang2 mak niesz pon mcmtu..mkn kat uma xnk, tp bile ajak mkn luar, berselera btul..moga mak akan sihat yer..

Amieynna Amin said...

saya pernah dengar cerita orang yang nak diet sgt kene thyroid ni.. takut plak nak diet ni..

semoga mak akak cepat sembuh yer..

Sasa Al-Sharif said...

sempat berjenaka lagi di kala begitu. semoga beliau cepat sembuh :)

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors