"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, January 3, 2011

Jangan tinggalkan yang lama kerna yang baru...

Assalamualaikum semua...
waaahhh...
banyak blog cikgu cikgi yang aku terjah duk cerita pengalaman di hari persekolahan 2011 nih...

masing2 punya cerita yang menarik kan...

aku pun ade...

hari pertama berada dalam KEBASAHAN...
KEBASAHAN yang teramatnya...

dugaan pertama 3/01/2011...
menempuh jalan ke sekolah yang tak dapat diteruskan kerana banyak dahan2 pokok tumbang melintang jalan sehinggakan tiada cara lain melainkan ikut jalan lagi 1 yang lebih jauh...
ape2 pun ALHAMDULILLAH segalanya berjaya ditempuhi...

dugaan kedua 3/01/2011...
menjinjing buku ringkasan & buku2 rujukan dalam keadaan kehujanan...
habis basah tudung, baju & kasut...
naseb baik BUKAN SEMUANYA BARU...
kakakaka...

dugaan ketiga 3/01/2011
terlupe memakai baju batik rasmi sekolah dihari pertama persekolahan...
hahahahaha...
rupe2nya bukan aku sorang je yang lupe, ramai lagi...
miahahaha...

tu je dugaan yang simple...

ape2 pun HARI INI SERONOK MELIHAT KANAK- KANAK RIBENA berada dalam keadaan SUCI MURNI & HARUM...

hari esok & seterusnya ENTAH laaaaa...

saboo je laaa aku dengan KANAK2 RIBENA ni...

~ barisan KASUT- KASUT baru... ~
jangan tinggalkan kasut LAMA kerana yang BARU...masih sempurna sifatnya...
 HARGAILAH IA...

~ salah seorang PENGAWAS PSS yang aku lantik ~
hari pertama aku dah siap suruh menulis...

~ dah lama tak tengok Kanak2 Ribena ni makan bersama ~
semua guru2 belanja makan pada hari pertama persekolah 2011...ALHAMDULILLAH...

~ ade guru baru posting, perempuan jugak...kempunan aku nak skodeng cikgu lelaki yang baru... ~

22 comments:

deAnza-wAnda said...

amboi... gtal nie..hihihih...

white rose said...

kakakakaka...

ofkoss laaa gatai2 tangan nih...
dah bukak sekolah, tangan mesti gatai2...

therosputih said...

selamat bertugas!!!

psss...npe cikgu laki baru takde...aih...rugi nyah...

Hunny said...

Kalau ada cikgu laki, i pun nak skodeng jugak.. heheeh;P

ana said...

baiknye hati cikgu2...siap belanja makan lg

sahromnasrudin said...

wah!! jelesnya tgk all d pic...mesti pakai DSLR kan huhuhuh

Amni said...

rindu plak budak-budak yang skolah kat sebelah office lama.... huhu

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

sentiasa makan bersama sekeluarga....owh...alangkah.

TiKa LEh said...

pergh, cikgu smpat snap anak2 murid2..murid lelaki pun jd lah..heheh

ummu said...

assalamualaikum Rose
artistik lah gambar kasut sekolah warna putih tu.yang lama jangan dilupa walau yang baru tiba.
p/s;sekolah akak semua yang masuk samada ikut suami atau ikut isteri.

Nurr Kasih said...

salam white rose, selamat bertugas kembali..cantik2 gambar.

Yasminhamid said...

selamat mengajar semula...

Amy Syaquena said...

selamat memulakan tugas dear..

Faaein Himura said...

wah.. memang best pic2 akak ni.. mengingatkan saya masa jadi GGTT thn lepas.. rindu nak tgk bebudak pra yg baru nk masuk thn 1 ni..

selamat kembali mengajar ye kak..
saya tabik orang2 yg jadi cikgu ni.. =]

sissyira said...

salam

untuk tukar blogspot.com ke sebarang perkataaan lain seperti .com .org .net semuanya perlu kepada domain berbayar. yang syira guna skrg bukan lagi free tapi kena bayar setiap tahun :D

white rose said...

[THEROSPUTIH]
thanks ye dik...

kakaka...mmg xde, KEMPUNAN akak ni tau...huwaaaaaaaaa!!!


[HUNNY]
kakaka...tu la kak hunny, bole kita skodeng sama2 kan...
hahahaha...


[ANA]
alhamdulillah, kat sini murah rezki tau...berkat anak2 kampung...

white rose said...

[SAHROMNASRUDIN]
hehehe...ni laa azam 2010 yg sy dah dapatkan...
weeeeeeeeeee...


[AMNI]
maka dengan itu, PINDAH laa semula ke offs lama...
kakaka...


[AHMAD DAMANHURI]
waalaikumussalam...
eleh, jgn nak berlagak yee...

sy pun selalu makan SORANG2...
hahahaha...

white rose said...

[TIKA_LEH]
ofkos laaa dik...jgn lepaskan peluang dihari yg bermakna ini...

anak murid lelaki pun jadi lee...


[UMMU]
alaa, biasa2 je gambar tuh...
sekadar renungan buat semua...

yeke? ramai jugak laa yg bergerak tahun ni ye...kami pun dikhabarkan ade guru2 yg bakal bergerak dlm masa terdekat nih...


[NURR KASIH]
time kaceh...ala, gambar2 awak lagi cantek2 tau...

white rose said...

[YASMINHAMID]
thanks ye kak...selamat mengajar jugak kpd akak...


[AMY SYAQUENA]
thanks dear...hope amy pun selamat bekerja walau dirumah...

white rose said...

[FAAEIN HIMURA]
aalaaaa, gambar2 biasa je tu...akak bkn pro pun...kau tau budak2 pra yg akak ajar dlu pun akak follow dorang ke tahun 1, semuanya jenis nak duk atas riba...
haiihh, jenuh akak nih...

thanks ye dear...


[SYIRA]
salam kembali...
owh, yeke syira...ptut laa akak tengok ramai yg bertukar ke .com...
canggih laaa...

E.d.Y said...

bestnya dapat snap muka fresh baru masuk sekolah

white rose said...

kalo kau nak, masuk la sekolah balik...
kakakaka...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors