"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, January 6, 2011

terBAEEEKKKK dari LADANG...

Assalamualaikum semua...
aku tak tau nak cakap ape...

aku harap KORANG semua jangan nak marah2 aku...
jangan nak tuduh2 aku yang bukan2...
jangan nak SALAHkan aku...

aku nak mintak MAAP banyak2...
kerana entry ini akan menyebabkan KORANG tak lena, tak sedap badan, tak khusyuk, tak tenteram, tak fokus dan macam2 lagi SIMPTOM yang akan berlaku...

sila JANGAN SALAH nyaaaaaaaahhh...

petang tadi ABAH aku panggil aku...

"dylla...bawak kamera..." ~ abah aku

"kenapa bah?" ~ aku

"mari leee sini..." ~ abah aku lagi...

"mane abah dapat nih???" ~ aku

"abah beli tadi..." ~ abah aku lagi...

ABAH aku sekarang ni dah pandai nak berposing...
ape2 je dia panggil aku suh amik GAMBAR dia...
hahahaha...ni GARA- GARA penangan fesbuk laaa...

"abah tak reti nak ngambik gambo...tak reti abah nak gunakan...kamu amik gambo abah je lee..." ~ abah aku lagi...

ready yeee...
1.

2.

3.

~ eh, ape ABAH aku buat nih... ~

~ kenapa muke ABAH macam tu? ~

~ ohh...TIDAAKKK!!!...bercahaya... ~

~ fuuhhh SEMANGAT...rupe2nya ini... ~

~ larat ke aku ngabihkan nih??? ~

~ terBAEEEKKKK dari LADANG ~

~ perrggghh...meleleh... ~

~ ALLAH...sedapnyee... ~
gambar ni lah yang ABAH aku beria suruh tangkap...hahahaha...

~ eerkkk...ALHAMDULILLAH... ~


~ eerkkk...kenyang...ALAMAK...bau dudian...hahahaha ~

21 comments:

therosputih said...

wah...gila sodap...kecuq ayaq liuq gini...mmg tak leh tido ah malam ni...mau pi perok yobbb....mau makan itu doroyan...

Nia said...

wah,..selepas Fb, suka ambik gambar pulak. stylo abah ni dik...hehe

hysman said...

pergghhh..
pokcik mkn solo..
bg kat anakanda skit boleh dak?
tetiba ngidam dorian..
itu yg tinggal kulit konpom akak dila mkn.. ish3...
hahaaa..
kak tp nice shot pic tu.. huhu


~akak kena tag sila la yer..

http://smilemyfta.blogspot.com/2011/01/giveaway-edy-awak-busuk.html

nurkass said...

ya allahhhh...buah peberet ku itu...ishh..sadis betul...mana nak carik ni..kat shah alam tak de lagi..adooiii...terliur dibuatnya..cantik betul isi durian tu...tolonggggg...grrrr

biskut said...

peh!2 owank jer abihkan sebakul durian....

nak jugak!

paling suka patin masak tempoyak.peh!

sahromnasrudin said...

huhuhhuhu..nak nangis nie..apsal tak pos sini..nak kena babab nie hahahahaha

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

tapi....abah ko suruh tangkap satu je....nape tangkap yang kucing tido tu.....huuuu

ummu said...

Ya allah sedapnyaaaa.
nak skeeett

Sasa Al-Sharif said...

sedap jg benda tu. tapi tak membuka selera org sakit

Amieynna Amin said...

AMBOI2...
pakcik dah pandai nak upload2 eh...
gambar ayah akak yg tgh mkn durian d best laa..
memang tak buat2..
fotogenik gtu!

Cma Shiema said...

kak puteh....omg..mmg terbaekkkk dr ladang...oh durian...sodap tu...
nk jugak..

he3..kem salam assalamualaikum kat abh ye..ckp simpan degian utk cma cket..*pandai abah pose...:p
ngeee....

Yasminhamid said...

eeerrmmm. .. sedapnya durian.. bila tgk gaya abah makan lagi kecur liur...

alfa juliet said...

bestnya...antar sini sikit dyla

azza said...

foto yg sgt menarik...tp kita xbole makan durian...huk..huk..huk..

ibuintan said...

wei...bestnya, ni nak marah ni, mana nak cari benda ni sekarang


hantar sebiji..please

Faaein Himura said...

perghhhhhhhhhhhhhhhhh... akak putih.. mana aci ni.. nak la juga.. hahaha.. skang musim durian ke kak?

bestnya.. lama tak makan..
slumber juga ayah akak yer.. hehehe..

sissyira said...

salam

perghhhhhhhh..lama gila tak makan durian, akak buat syira terliur ni ..uhuh

IMANSHAH said...

wah rajin abah posing ye...bak mai la barang seulas dua

MY HEART said...

Haramak...


ko memang putih (tetiba dari ros putih panggil putih ek huhuhu)

sengaja je nak bagi akak ko ni terliur.. rasa2 tak larat nak abis meh campak 10 ulas ke putrajaya.... orang disini sentiasalah sudi ^_^

Sephi Sephia said...

Hahaha...kelakar abah kak Dylla. Habis tu semua gambar ni dah upload ke facebook ke?

E.d.Y said...

perghh..derian...argghhh...tidak...mana mau cari malam2 ni

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors