"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, February 17, 2011

ade 3 comet sedang membaca komek...

Assalamualaikum...
selamat malam...

yeeaaahh...sowi laa beb...
aku busy dgn minggu Maulidur Rasul nih...

letih sesangat sampai tertidorr depan lappy...
hahahaha...

semalam aku ade bgitau kan tentang CONTEST PILIHAN HATI WR...
contest itu akan aku postkan pada hari sabtu ini...
jadinya tungggguuu...

cerita pasal comet...
kan ade berita mengenai 3 comet yg sedang berhampiran dengan bumi kita nih...
malam2 ade nampak cahaya yg terang di langit sedangkan bulan belum mengambang lagi...

kanak2 ribena ni beria - ria menceritakan kisah comet...

mereka,
"ustazah, ade komek jatuh ke bumi...ade tiga...besarr..."

aku,
"aik...besar mana?"

mereka,
"besarr...sangat2 besarr..."

aku,
"komek mane yang jatuh nih? bak le pinjam..."

mereka,
"ustazah tengok laa tv...hari2 ade keluar berita pasal komek..."

aku,
"eh, adeke kat tv?...rasanya ade kat kedai kan..."

mereka,
"betul ustazah...bercahaya malam2...belum jatuh ke bumi lagi...dah hampir dengan bumi jer..."
"iye ustazah...malam2 boleh nampak dengan jelas..."

aku blurrr sekejap...tak lama pastu,
aku gelak puas2...
aku beria- ria mengatakan ade "KOMEK KARTUN" jatuh ke bumi...
sebesar mane "KOMEK KARTUN" tu laa agak2nya...
miahahaha...

hahahaha...rupe2nya "COMET" atau TAHI BINTANG yang jatuh sebenarnya...
aduhai...sebutan kanak2 ribena ni membuatkan aku pikir 40 kali...
miahahaha...

 ~ comet & komek adalah berbeza... ~


Multi-styled Text Generator at TextSpace.net
~ sedang usaha mencari hadiah tuk contest tersebut... ~

25 comments:

zati embong said...

baca tajuk jat pun ingat komik.hihi O.o

white rose said...

[ZATI EMBONG]
hahaha...akak lagi laaa gelak tak hingat langsung dah masa tuh...

Adinda Amy Sensei said...

sama-samalah kita pakat membizikan diri di hari persekolahan..hhe

white rose said...

[AMY]
hahaha...bukan stakat itu je, mcm2 ade...
persediaan tuk sukan & exam...

si para para said...

hahaha ustazah yang ting tong..opsss silap taip tu kak...ustazah yang hebat.hehe saya puji kak ni tau... tak sabo nak menang contest tu.hehehe

white rose said...

[SI PARA- PARA]
hahaha...manyak laa kau hebatnye...
akal kau nak menang contest tuh nanti kan...
hahahaha...

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Lama pikir 40 kali tu ustazah...:)

white rose said...

[ABD. RAZAK]
waalaikumussalam ustaz...

haha...lama laa nak pikir...
aduhai...kelakar budak2 nih

ghost writer said...

hahaha

sebutan tidak menunjukan makna sebenar.

♥ manje ♥ said...

oh komik rupanya... lain benar bunyinya... heee ~

ummu said...

assalamualaikum Rose
kelakar akak baca entry Rose ni
begitulah anak-anak kecil kan rose
bestnya jadi cikgu di tempat rose,:)

Cma Shiema said...

he he he...comet or komik?

Sasa Al-Sharif said...

biasa la slank beza kan. kekadang dgr sebut lain.

wak is yo ney tu jugak maknanya what is your name :P

nurkass said...

hahaha..
bahasa pelat bebudak camtulah..

Fiqas said...

hahahah....ustazah ni baca komek banyak sgt kut, tu yng dalam comet jadi komek...:)

sahromnasrudin said...

wah!!! ingatkan komik ape td...rupanya komik tue...

Amy Syaquena said...

aduh lama ku memikirnya hahaha...

Mohd Halmi said...
This comment has been removed by the author.
ahmad humairi said...

assalamualaikum,

Tahi binatang????

owhhh....tahi bintang......gah, gah, gah....(gelak moden).

Yasminhamid said...

memang kena pahamkan betul2 bila budak2 ni bercakap.. akak pun selalu terkena.. huhuhu

TiKa LEh said...

hahha..kena jd spt kanak2 balik bru leh memahami..hoho

white rose said...

[GHOST WRITER]
hahaha...

naseb baik aku cekap memahaminya...
kalau tak, garu kepala laa kau...


[MANJE]
tu laa kan...
kanak2 ni sebut...haaddooii...


[UMMU]
waalaikumussalam...
dak2 ni kelakar ikut ustazah dia laa...
~lalalalaa...

white rose said...

[CMA]
hahaha...jangan kau keliru sudah...
miahaha...


[SASA]
hahaha...
naseb baik slank tu dipahami...
cume dari segi penulisan tu kena betul2 tengok la...


[NURKASS]
hahaha...
budak2 ni adakalanye mencuitkan hati...

white rose said...

[FIQAS]
hahaha...xde masa laa nak baca komik...budak2 ni je pun dah macam komik...
hahahaha...


[SAHROMNASRUDIN]
hahaha...pokcik tak kenal komik ke?
kesiaaaaaaannn...


[AMY]
kan, kan...amy pun payah nak fokus...

hahaha...

white rose said...

[AHMAD HUMAIRI]
waalaikumussalam...

taik ke tahi?

hahaha...


[YASMIN HAMID]
tul tu kak...masa tu sy tg ngajar, dak2 ni laa tetibe je bukak cite pasal comet...
ha, kan da blurr...


[TIKA_LEH]
naseb baik jiwa akak, jiwa kanak2 kan?

hahaha...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors