"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Sunday, February 6, 2011

si PARA- PARA ajak si PARI- PARI berdating...

Assalamualaikum...
waaahh...bukan main lagi korang berblog...

aku???
sori sesangat...
busy melayan karenah insan- insan bertuah yang balik sekali sekala...

nak kutip buah limau & angpau kat umah korang pun tak sempat...
baru nak masuk pintu, dah kena tarik...
miahahaha...

ok, arini entry TAG...
semedang je aku kena TAG...

SI PARA- PARA yang mengeTAG aku...
aku??? si PARI- PARI laaa...tapi bukan ikan pari yee...
miahahaha...


apa benda penting dalam hidup korang? 

kunci kereta...
duit walaupun 1 hengget...
hp...
tisu lembap...


benda terakhir yang korang beli gune duit korang? 
pagi tdi pi pasar pagi...xde beli ape2...
semua perbelanjaan ditanggung...
miahahahaha...


dimanakah tempat korang akan langsungkan perkahwinan korang dan apakah temanya nanti?

aku pengantin perempuan...abah aku dah cadang nak buat di dewan dekat dgn rumah aku...dia cakap segalanya upah orang je, sebab aku anak yg last kawin...so dia nak kelihatan grand laaa cikit...
yg aku pulak, nak simple2 je ikut budget...tapi abah kata, jgn risau ramai yg sponser...bile dengar "ade org nak sponser" aku rasa terawang- awang memikirkan majlis yg gilang gemilang...miahahaha...
debusssshhh...jgn kau berangan!!!
tema? ofkos PUTIH + MAROON...


adakah korang sedang bercinta sekarang? 

tahun lepas, minggu lepas, semalam, arini, esok, lusa...
aku tetap bercinta...


berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?


entah...kalau ade, biarlaaah "SAMPAI KE SYURGA"...


di manakah korang selalu jumpa kekasih korang? 

tak tahu...


novel/buku/majalah terakhir dibeli?
bulan lepas...buku tulis kanak- kanak ribena tahun 6...
sebab nak ajar tulisan khat...


apakah nama penuh korang?

"BIARLAH RAHSIA"
miahahaha...


antara mak dan ayah, mana korang lebih mesra? 

dua- dua...xde lebih xde kurang...


namakan orang yang betul² korang nak jumpa dalam hidup korang? 

Kekasih yang di cintai...rasulullah s.a.w


adakah korang basuh baju korang sendiri? 

aku rajin...basuh guna berus hanya baju2 kurung & tudung...
lain2 masuk mesin...


dimanakah tempat yang betul2 korang nak pergi?

Makkah Al Mukarramah & Madinah
korea...


pilih salah satu, peluk atau cium?

eeiiii...geli nyaaaahhh...
hahaha...


beritahu 3 benda tentang orang yang beri tag? 

1) aku tak kenal si PARA- PARA
2) melalui tulisan, dia tak suka tonjolkan diri...
3) pic profil dia semuanya gelap, tapi aku masih boleh lihat seraut wajah yang samar- samar...


Lima benda yang paling disayangi dalam hidup anda? 
semua benda aku sayang & aku hargai...
termasuklaa ubat gigi, syampoo & sabun mandi...


lagu yang paling anda suka dan selalu dengar
terbaru, aku suka dengar lagu BINNABIL HUDA...kumpulan UNIQUE...
ofkos dalam LUGHATUL AL ARABIAH...
ade perkataan2 tertentu je yg aku paham...lain tu aku nyanyi je...


bila tarikh lahir dan kat mana korang sambut tahun lepas? 

17 sept 198....
sambut dgn family kat kedai abang...
adik bradik banjer makan besar...


rakan Blogger yang korang nak tag

no, no, no, no, no...................
no more TAG ok...




Multi-styled Text Generator at TextSpace.net
~ kejap je rasa cuti nih...esok kembali bekerja... ~

22 comments:

IMANSHAH said...

tisu lombap tu nak buat apo?

white rose said...

lap makeup laa...nak solat, makeup mesti dihilangkan dgn rata...

ghost writer said...

fuh!selamat takde tag.haha..
(perasan macam nak kena tag...huhu)

nyanyi lagu 'ke pintu syurga'
tapi 'pintu neraka' makin dekat..aiya!teruknya aku....

nama penuh aku 'rahsia bin misteri'.haha..

white rose said...

kau baru kenal aku ke?
dah sah, kalau dapat TAG kat aku, aku akan matikan dengan mengeBOM kat dasar laut...
miahahaha...

pintu neraka? mari aku tlong bukakan...pintu yg mane kau nak?

oh, EN.RAHSIA...

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

aku tahu nama sebenar ko....tapi biarlah rahsia....

si para para said...

syukran ye white rose..hehe
orang besar dah tak leh dapat angpow..
kan adik adik jeling kan..hehe

best betul ada orang sponser kawin...

UNIQUE..tak pernah dengar...ingat UNIC..hihi






p/s: tajuk n3 ni memang panas.hehe

Sasa Al-Sharif said...

dating tak boleh berduaan.. dah ada lagu tu. haha..

beautiful_rose said...

wahh...
majlis kahwin akan di sponsor...bertuahnya badan....

E.d.Y said...

suka main sabun ek?hahah

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Jangan lupa jemput saya kalau nak pakai pakaian warna putih & maroon tu nanti..:)

Cma Shiema said...

paru paru sakura..
ekeke..

nyum2..sedap la lagu ni kak..
layan~~:p

TiKa LEh said...

merah putih..combination warna yg menarik..hehe

white rose said...

[AHMAD HUMAIRI]
waalaikumussalam...


ssyyuuuhhh...biarlah rahsia...



[SI PARA- PARA]
afwan yaa ukht...
besar2 laa kena bagi pegang duit banyak2...
miaahahahaha...

unic laa tu, saje dorang jadikan unique...

biasala, tajuk mesti gempak...

white rose said...

[SASA]
kau jeles ye?
hahahaha...

baik, aku dating dgn kau je laa...


[BEAUTIFUL_ROSE]
cakap2 org je, ntah ade ke tidak yg sponser...susah2, aku buat akad nikah je...


[E.D.Y]
sabun mandi kena pakai sebab nak hilangkan bau busyuk...

kau kan busyukkk...
hahahaha...

white rose said...

[UST ABD RAZAK]
waalaikumussalam...

insya'Allah, bila tiba masanya nanti...


[CMA]
haha...garu2 sakura bole tak?
miahahaha...

sedap? makan laa puas2...


[TIKA_LEH]
ntah, ikut sesuke akak je tuh...
hahaha...

hysman said...

haikk pantang dengo sponser terusss....hahaa....
baguih ler,mcm teman nih yg bongsu pon masih kena kluaq duit sendiri..sadis... ahaks... :p

tp kak putih + maroon mmg terbaik kombinasi....nak lg ade ros putih dgn tatapan video testimonial bloh WR kann... hahaha.. :p

antara peluk atau cium,saye taw jawapannyer..
mesti cium..
igt tak kak penah cium kura2@penyu aritu? hehe...

Nia said...

akak tisu lombab tu utk Diha aje. mekap2 akak tak pakai..hehe

sahromnasrudin said...

tang nama penuh tue yg unik tue...BIARLAH RAHSIA HEHEHEHEH...marah siti nanti lagu dia amek jadi nama plak hahahhaahha

Amy Syaquena said...

Jap2 amy tau ke dok name ko erk aduh lupa lak apa kata ko bisik sikit kat telinga den nie hehe...

white rose said...

[HYSMAN]
man, kau anak lelaki kena laa kuar banjer sendiri...
akak anak perempuan, ofkos pihak lekaki yg hantar banjer...
hahaha...

nak sponser, cari isteri artis...
ramai sponser...
miahaha...

haaa...jgn kau tiru tema akak ye...
xde org buat lagi tema tuh...
xde maknenye nak show blog akak nih, bknnye blog abg BEN...
hahaha...

cium kura- kura?
hahaha...

white rose said...

[NIA]
hahaha...
diha tu guna tuk lap berak dia je...
ni tisu lembap muka...


[SAHROMNASRUDIN]
hahaha...
mane de org nama tu kan...
biar sy je yg amik...


[AMY]
hahaha...
amy ni lupa la...
banyak sngt member2 blog, dah tak ingat...kejap betul lupe...

si para para said...

owh unic rupanya..dah lama tak dengan nasyid..msa sekolah dulu je..siap buat persembahan lagi tu.hehe tak boleh hingat

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors