"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, March 31, 2011

nasi putih sejuk + kicap + tempoyak = JIWA YANG TERTANGGUH...

Assalamualaikum semua...
selamat malam...

hari yg gusar bagi aku...
sekali lagi bermonolog dalam jiwa...
semuanya menjadi 1 gegaran paksi yg memaksa aku berselubung dalam gelap...

dalam tak sedar, tiba2 terdengar tangisan syahdu...
merayu2 & meminta aku supaya segera bangun...

oh, ibuku...maafkan aku...
sekali lagi anak mu ini tewas dipersada...
memeluk tubuh tatkala senja mula menyirap...
dalam mata terkuyup, suara halus bersahutan...

"ya mak...tak larat nak jawab...tak sedar..."

dah berapa lama mak aku disisi aku pun aku tak sedar...
tersedar bila kepala aku diurut & disapukan bam gamat asli langkawi...

dalam syahdu..."macamana mak ni nti, petang sok nak masuk hospital..."

segera aku membuka mata & tersentuh melihat mak aku menangis mengenangkan nasib anak daranya ni terkuyai layu & lemah longlai...

mak aku baring sebelah sambil memeluk aku yg dlm kepanasan...
aku berpaling, yaaaa...sekali lagi aku tewas dgn tangisannya...

tangisan aku turut bergema & diiringan kegigilan teramatnya...
moga2 mak aku tak sedar tentang kewujudan tangisan aku ni...

terlena & terlantar aku sekali lagi...
kali ini lebih lama...
sehingga kawan melawat pun tak sedar...
dia berikan aku ubat...diurutkan kepala aku, diselimutkan tubuh aku...

terima kasih kawan, kasih mu aku hargai...

terasa tersusuk di dadaku...
kedapur dalam gagahan sanubari,
akhirnya nasi putih sejuk + kicap + tempoyak menjadi serangan tekak aku...
apa aku nak buat, yang itu je mampu ditelan...

akhirnya terbuang jua yang ditelan itu...
ya...aku JIWA YANG TERTANGGUH...







p/s : mybe ni entry terakhir dalam minggu ni...aku busy, temankan mak aku dihospital besok...bila mak aku keluar hospital pun masih tak tahu lagi...tiada kunjungan dari aku buat masa ini...harap kamu sehat2 & dirahmati Allah...


- maafkan aku -

46 comments:

beautiful_rose said...

jiwa yang tertangguh?
nasik sejuk?
tempoyak?
kicap?



errr...kurang faham....
ko tak sihat ke?
take care.

therosputih said...

akak....semoga sihat semuanya dan dipermudahkan segalanya...

Fiqas said...

salam WR, tak kisah ke?
mak masuk hospital kenapa ?

jaga diri ye... moga cepat sembuh semuanya..

ibuintan said...

WR,


tak sihat ke?

kalau sendiri tak sihat tentu sukar nak menjaga mak dihospital nanti

semoga semuanya dipermudahkan, banyakkan sabar

ghost writer said...

yang penting kamu tetap akan sihat untuk punya tenaga menjaga mak kamu..

kalau kamu lemah macam mana nak jaga mak kamu yang lemah..kena tunjuk kat dia kamu kuat...

kamu kuat kan...

get well soon

khaifaiz said...

semoga semuanya baik2 belaka k..

ieda said...

take care dear .. we all paham :)

semoga dipermudahkan dan semoga mak cepat2 sembuh ?? kurang jelas disini mak WR kenapa ??

tempoyak .. kicap .. laju tu kena ngan nasi panas2 dik ..:)

Raji berkata said...

terharu bce entry ni T.T
semoga mak kau cpt2 sembuh
takpe korbankan masa..
ak rasa lauk tu dh ckup buat pengganti kehilangan masa >.<
sedap tuh

nurkass said...

akak doakan semoga WR dan keluarga sentiasa dilindungi olehnya.

semoga tabah dan kental mengharungi dugaan dan ujian darinya..

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Kesiannya,
Makan tak lalu,
Tido tak lena...

Serahkannya pada Allah yang Maha Adil.

aNiS aNiSa said...

semoga kamu terus kuat...

smoga dipermudahkan segala urusan =)

entry baru : Kisah Secawan Kopi~

sahromnasrudin said...

semoga mak awak sihat walafiat ya..apepun, awak telah memperolehi pahala yang bukan kepalang..syabas...

wahida said...

semoga mak cepat sihat...dan awak pun kena kuat utk menjaga mak...

jaga diri bebaik ye...

KUREKURE COMEL said...

jaga kesihatan diri kak....
semoga semuanya baik baik belaka...



jgn lupa makan...nnti tak larat nak jaga mak akak pulak..

mkn ubat sekali tau...

Amieynna Amin said...

siapa yg sakit ni kak..
akak ke mak akak..
ape2 pun.. semoga cepat sembuh,,

Kunang-Kunang said...

Assalamualaikum White Rose,

Semoga White Rose tabah dengan kesihatan Mak WR tu. Akak doakan Mak R cepat semboh dan dapat keluar hospital secepat mungkin.

Cma Shiema said...

akak x sihat ke?sapa yg demam?mak ker?
semoga semuanya sihat ye..
rinduu kalo akak x bblog..

ana said...

moga cepat sembuh...

munna said...

dua2 tak sihat ye... semoga lekas sembuh ye... makan ubat on time...

Yasminhamid said...

semoga awak dan emak cepat sembuh...kuatkan semnagt demi diri dan ibu tercinta...

Dinas Aldi said...

semoga ibu WR akan segera sembuh. kuatkan semangat & jaga kesihatan diri juga..

niesz said...

moga mak akak cpt sihat yer..akak pun jd diri elok2 tau.. :) niesz doakan semuenye baik2 jer..

Amy Syaquena said...

Moga ur mom cepat sembuh ye dear..

Nur Misnan said...

oh dear sweety.. penat sgtlah tuh
banyak minum air masak
dan rehatkan diri...

kim salam kat mak

zati embong said...

kak,jaga diri sendiri jugak tau.jat doakan mak kak cepat sihat.

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Jaga kesihatan diri Dyla. Biasanya kalau kita temankan sesiapa di hospital; kita pun turut sakit..

tak cukup rehat sebenarnya tu..



Semoga ibu & dyla segera sembuh.

sissyira said...

salam

semoga semuanya selamat kak, sama-sama kita doakannya =)

gadisBunga said...

jaga mak baik-baik ye. mak cuma seorang selama-lamanya. semoga mak kamu cepat sembuh. :)

tukang karut said...

kim salam kt mak kiter yek...
nnt time nurse anto nasi,jgn ko lak yg mkn.....

Amy Syaquena said...

as'salam..

sama2 kita doakan dear . semoga semuanya selamat..

Hunny said...

Syafakillah wa syafahallah.. moga kamu dan ibumu disembuhkan ALlah..

Faaein Himura said...

semoga kedua2nya sihat hendaknya... risau juga bila akak tak sihat ni.. tetiba rasa sedih aje bila baca kata2 mak akk tu... =_=

TiKa LEh said...

semoga cpt sembuh yerk..

Isteri @ Ibu Yg Kiub said...

Assalamualaikum...White Rose

Salam kenal...Saya dah follow anda...and saya baru terjah blog anda..Thanks

Ina said...

As Salam dear, u tak sihat, mak u pun tak sihat ke wr..?? semoga wr sekeluarga cepat sembuh ye.

si para para said...

kak.. mak tak sihat ke?
harap mak kak cepat sembuh
kak pun kena jaga diri...jaga kesihatan..

deAnza-wAnda said...

rindu akak gak seyh... wanda busy sket kak skang... x ley nk on mcm dlu...huhu.. kang on blog natap jer satu keje pon x jalan... hancuss...heheh... gimme tyme okeh... will be back soon...

Surie said...

WR tak sihat ye?get well soon tau..nanti dah ok, update blog ok!

ummu said...

assalamualaikum dik
melewati fasa demi fasa
perjalanan catatan mayamu
ketika ini
bagai
ada sendu di hati
yang sukar ditafsir
hanya empunya diri
mengerti dan memahami
betapa dugaan yang bertemali
moga ianya tanda kasihNya Ilahi
salam ketabahan dikirimkan di
alam maya ini...

take care, dear

♥ manje ♥ said...

asslamualaikum

kuatkan semangat ya...
kita doakan semuanya baik2 shj... ~

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

asal nasik ...gua buleh layan hari hari lauk apa pun...
teringgat mak

Nia said...

walau apa pun, harap dirahmati Allah selalu ya..

S..U..D..@..I..S said...

semuga WR kuat dan sihat dan bonda cepat sembuh...

Tukang cerita said...

sapa yg sakit ni.?
awak ke mak awak?
ke dua2?
anyway, semoga ok semuanya, amin!

syafiqakarim said...

akak,
dia kenap?sampai kan salam
dan ucapan cepat sembuh ;)

Hill_Mie said...

moga ibunda anda cepat sembuh hendaknyer.. amin... :)

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors