"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, June 30, 2011

Bertubi- tubi macam kentang ubi...

Assalamualaikum semua...
selamat malam...


rindu kalian...
tapi......................


rasa sedih...
sedih apabila perkara yang aku syak wasangka, betul2 berlaku...


tak sangka sungguh insan bernama "KAWAN"...
menikam bertubi- tubi tanpa henti...
jika bole nampak, mungkin "DARAH" ku habis menitik2...


sungguh "MULIA" tugas mu wahai "KAWAN"...


aku hargainya...terima kasih...

~ boleh tak nak je terkam insan bernama "KAWAN" tu? ~


"Wanita cantik ialah:
1.Melukis kekuatan melalui masalah
2.Tersenyum saat tertekan
3.Tertawa saat hati sedang menangis
4.Tabah di saat terhina
5.Mempersona krn memaafkan
6.Mengasihi tnp balasan
7.Bertambah kuat dlm doa & pengharapan Ilahi..."


Ya Allah...wlaupn aku xcantik dmata manusia,ckuplah skadar cantik dhadapan-Mu:)


~ adakalanya sedih kerana diperlekehkan sebegini... ~

20 comments:

Dinas Aldi said...

backstabbing oleh kawan adalah sangat menyakitkan..

musollahehsan said...

SALAM,
ITU BUKAN KAWAN NAMANYA ! JANGAN JADIKAN MUSUH SEKALIPUN TIDAK DISUKAI

syafiqakarim said...

haha tula kak. ketegaqqq sgt.
iqa dr dulu da pesan. kawan ni
makan kawan.jgn buat aikkk sgt
dengan manusia.
iqa ni byk pengalamannn.haha

da.chills.life is karma ;)
abaikan manusia bertalamkan topeng
shetan tuh. kita ni baru btl kawan
;) dah da...

Enh Ear said...

kawan itu.. dalam maksud nya...
ada yang memang kawan kita.. dan kadang2 kawan yang bukan kawan untuk ta.. sabar lah akak.. mungkin ada hikmah semua ni... lepas ni kena berhati2 lah bila berkawan.... tak perlu nak tikam dia balik.. sebab nnti dia yang akan tikam diri sendiri..

IMANSHAH said...

jom tikam balik

ibuintan said...

WR..napa ilang2 timbul ni...sihat tak?

kawan macam tu lah yang paling tak guna... tapi jgnlah tikam dia pulak, nanti kita sama lak cam dia

Kapten Atok said...

tu kawan makan kawan

ana said...

sabo je la ye..

Faaein Talip Roy said...

owh.. kenapa jadi macam tu.. tapi kak pic akak tu comel... tak rupa cam orang nak terkam pun... hahaha..

Tak apalah kak.. Yang penting Allah lebih mengetahui segala-galanya...

nurkass said...

salam my dear WR..
amboi..tak tahan tgk tangan gebu tu..geram ye..

sabar lah dik..at least ada hikmah atas apa yg berlaku kan..jadikan pengajaran..

ieda said...

wajah hanya sementara dik .. yg kekal abadi adalah amalan dan taqwa kita .. insyaallah bahagia akan kita rasai .. harap adik tabah .. :)

miss u 2 dear !!

Surie said...

Ignore je orang2 gitu..tak payah nak terkam2 or pape..be cool ok..

InsyaAllah one day "KAWAN" tu akan mintak maaf dgn WR..surie suka description wanita catik tu..mintak share ye =)

zati embong said...

kak,hari ni dia bt kak cm2.esok turn dia plak kak.doa bnyak2 kak.

Nur Misnan said...

manusia begitu buat dek jer...
sat lagi kena batang hidung dia.. =)

apple hijau said...

salam WR...

bila tidak ada keikhlasan maka terjadi lah tikam menikam sesama kawan...

gadisBunga said...

nak tikam nanti jgn tikam sorang-sorang~

♥cmª shIemª♥ said...

wahh..suka 7 kata2 kat atas tuh..
kak....sape yg menikam dibelakang mu itu?/meh cma gunakan lidah utk menikanm dia..biar dia rasa...

sabarlah wahai kak wr ku syg...allah sentiasa bersama hambanya...

wink^_^ comey nye merah,..

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Dyla,

Sakit kan ?


kRina pernah kena dengan kawan macam ni. Nak jadikan citer sekarang ni bercakap sekadar mengenai kerja saje. Takde lunch togede-gede & berborak2 lagi. Kau-kau-aku-aku.

Fiqas said...

kejamm... itu bukan kawan namanya..

boleh aje nak tumbuk2 dia..

tapi pic tu tak nampak cam nak terkam orng je.. nampak comel...hehhe

Mama Gee said...

Mmg PAHIT bila ditikam oleh KAWAN sendiri....tp belajar dr pengalaman...jgn mudah mempercayai org...dan tidak semua org layak bergelar kawan....biar kawan tak ramai tp betul2 sejati....

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors