"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, March 22, 2010

misteri SUPERMAN...


salam semua...
ni n3 buat kak ummi yang nak tahu kenapa aku cakapkan
si faizal tahir masih belum sembuh kakinya...
ni cuma FIKIRAN SEJENAK berdasarkan keadaan yg dh berlaku sebelum2 nih...
jika dia masih belum sembuh atau pun dah sembuh, itu adalah KUASA ALLAH...
tiada siapa dapat menghalangNYA...

ni cerita manusia yang obses dari sesuatu benda...

kita sukakan sesuatu itu sampai kita obses dengannya...
contoh : aku suka spongebob...segala bende yang berkaitan spongebob aku akan beli sedaya upaya aku...xkira laaa kasut ke, baju ke, topi ke...segala-galanya adalah spongebob...

berbalik cerita asal faizal tahir...

apa yang korang nampak yg obses tentang faizal tahir???

adakah rambutnya???
hidungnya???
matanya???
atau suaranya???


oh, jawapan itu bukanlah kemuncaknya...


SUPERMAN...

faizal tahir obses dengan SUPERMAN...

betul kan peminat- peminat faizal tahir???

sila, tepuk dahi anda...
huwawawawa...

aku penah tengok WAKENABEB masa adlin aman ramli yang handle...
dia pernah serbu studio faizal tahir ni...
studio dia penuh dengan logo2 & watak2 dalam SUPERMAN...


ok, MISTERI SUPERMAN adalah terletak pada huruf S...
tau kan huruf S???
jika anda tak tahu ape itu huruf S, sila daftarkan diri anda disini...
dia adalah cikgu pemulihan...

ok, berbalik semula dengan MISTERI SUPERMAN...

S bermaksud SUPERMAN...

apakah yang terjadi kepada pelakon2 SUPERMAN yg pertama & kedua???

sakit kan???

dibahagian mana???

ya, KAKI...

bgitu juga yang berlaku kpd faizal tahir...

cerita SUPERMAN ni adalah bercanggah dengan kuasa ALLAH...
walaupun ianya adalah hanya sebuah cerita dongengan, tapi ia tetap bercanggah dengan KEHENDAK ALLAH TAALA...

bila kita melakukan sesuatu yang bercanggah dengan KUASA ALLAH,
apa yang akan terjadi???

anda fikirkan sejenak...

[Al Baqarah:117]
Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak sesuatu, maka Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah!" Lalu jadilah ia."

[An Nahl:40]
Sesungguhnya perkataan Kami terhadap sesuatu apabila Kami menghendakinya, Kami hanya mengatakan kepadanya: "kun (jadilah)", maka jadilah ia".

[Yaasiin:82]
Sesungguhnya keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya: "Jadilah!" maka terjadilah ia".


kita boleh minat dengan sesuatu, tapi jangan sampai kita terlupa dengan YANG MAHA ESA...

sekian sahaja ceramah saya pada hari ni...


bebaskan diri anda dari diselubungi MISTERI...


~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
arini bermula detik kehilangan sesuatu yang bernilai...
bermain bola tampar dengan penuh kepuasan...dibuli pemain2 yang dah tere semacam...wahahaha...

9 comments:

sahromnasrudin said...

awk biar betul..mane awk tahu perkaitan antara faizal tahir dgn superman..walau apepun, lagu selamat malam dia mmg syok abis tue........

Kunang-Kunang said...

Ada orang kata Superman hanya mencegah kemungkaran tetapi tidak menyeru kepada kebaikan.

Amalan kita orang Islan 'amal maa'rof Nahi Mungkar', baru balance.

white rose said...

sahromnasrudin~

ni cume andaian dari peminat2 & penonton superman...HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI...

........................................................................................

kak ani~

memang pun...btul tuh...

AMAL MA'RUF NAHI MUNGKAR...

blueCITY® said...

ros comel))))

akak akak suka superman
suka pelakon dia yg hensem tu jer
ekekekekke...
leh terbang2 bawa ke bulan kebintang?
huwaaaaaaaaaaa...
sah2 la penipu kan,
mana ada orang leh terbang
amarika kan suka wat cerita mengarut2, tapi anak2 ramai yg suka. kenapa? dah mak ayah dia bukak citer tu bagi anak dia tgk. dah mak ayah belikan baju kostium suruh anak2 pakai. budak2 mana tahu baik ke tak?
makayah juga...kuikui...

akak tahu
akak tahu
s= spender superman saiz s
betul kan
betul kan
kawan akak yg beritahu dulu
haaaaaaaaaaaa...

akak tak minat pejal tahir
dulu je time dia nyanyi nasyid dlm mirwana suka ar, now...
soriii.....lalala

ps:
ros, akak tak pakai size s taw
hahhahaha

white rose said...

kak biru...

adoi...
xtertahan kan sy menggelakkan akak nih...

sy pun xminat dgn superman nih, faizal tahir pun xminat cume suke dengar lagu2 dia je...sebab lagu2 dia penuh emosi & kreatif...

pasal saiz spender superman ni, sy teringat kat budak2 sy...bila sy marah sy suke ugut dorng pakai spender ke x...

hahahaha...
memang lawak sungguh...

apsal akak xpkey saiz S???
S laa menawan...

muahahahahaha...

psssttt...sy pun bkn saiz s...

hahahahahaha...

~0~0~0~0~0~0~0~

Mrs. Zuki said...

Hampeh..baru je excited nak tau sapa la cikgu pemulihan tu....
Bukak link dengan penuh keberiaan dengan hati berbunga-bunga ros putih sebab ingat nak berkenalan.
Ciss...

Abang Pejal I kreatif, org yg ada semangat brkobar-kobar & rajin.

Dengan semangat dia...dia bleh perform walaupun sakit.

Dia kreatif..tak semua org ada bakat kreatif mcm dia..ramai bleh nyanyi tapi...tak ramai yg kreatif.

white rose said...

muahahahaha...

sape lagi kawan sy yg duk ajo kelas pemulihan selain akak yg ade blog ni...

kakzu sah2nye xde blog...
hahahaha...

abg pejai wat lagu memang mantop, tapi i je xsuke ngn dia...

lagu2 dia je i suke...

yangyuyu said...

Allah Maha Mengetahui..

akak pun tgk wakenabeb tuh, dia mengamuk sebab toy dia hilang...huhu

white rose said...

tuh laa...

memang sawan btul dia masa tuh...

hahahaha...

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors