"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Monday, April 12, 2010

mengigau bakal terjadi kepada sesiapa je...

salam semua...
ha, amik korang...
hari ni sampai 2 entry aku buat...
ni kes balas dendam...
~hahahaha...

ok, tadi aku ade nak ceritakan pasal mengigau kan???

korang penah mengigau???
ye, aku dlu2 penah mengigau, tapi hanya bersembang2 je...
bukan mengigau sampai berjalan kesana kemari...

aku ade sepupu yang mengingau sampai bukak pintu umah & berjalan kesana kemari...
masa tu kakak aku terjaga bile dengar pintu bilik dibuka, nasib baik cepat sedar, kalo tak sepupu aku dah bukak pintu umah pun...

ni kes mengingau masa camping...
pada tahun 2008, anak murid aku juga penah mengigau sampai masuk khemah perempuan...
masa tu aku & cikgu2 lain belum lagi tido, tengah menyembang...
tiba2 ade murid perempuan menjerit sebab seorang murid lelaki dah baring sebelah dia...

apelagi, kitorang semua gelak sakan laa...
aduih...memang tragis sungguh kejadian tuh...

camping kali ni, aku juga berwaspada agar kejadian tu tak terjadi lagi kat anak murid aku...
alhamdulillah, kali ni semuanya baik2 belaka...

akhirnya kes mengigau ni terjadi jugak, tapi bukan anak murid aku...
anak murid sek lain...

kejadian terjadi masa malam ahad, masa tu aku & ciktapa sedang mengangkat air,
manakala cikgu su sedang membasuh beras...
jam dah menunjukkan hampir kul 1 pagi...

aku dah perasan budak lelaki ni duk merayau2...
aku xdela tanya, manala tau kot2 dia nk minum ke, nak buang air ke...
sekali tu bila aku nak tolong cikgu su memasak nasi, budak tu dah ade kat khemah sebelah sek kitaorang...

yg menjadi peliknya budak ni berkali- kali membuka zip khemah, tapi tak terbuka sebab zip khemah sebelah kiri dia, sedangkan dia membuka sebelah kanan...
naseb ade seorang ustaz ni datang kat budak nih...dia pun nak tolong bukakan khemah,
alih2 ustaz ni kata "eh, ni bukan anak murid sy..."

aku, ciktapa, kaksu, ustaz n cikgu lelaki (1 sek dgn ustaz) dah mula pelik...
ustaz tu suh dia g khemah sek lain...
cikgu khemah lagi 1 tu jugak cakap "eh, ni bukan anak murid sy..."

aku panggil laa budak tu semula, aku tanya dia sek mana...
dalam mamai2 dia cakap laa sek ................... (dirahsiakan)...

kitorang gelak beso le...
punya laa jauh khemah dia...
mcamana laaa cikgu2 dia tak perasan dia keluar khemah...
dah laa tak pakai kasut tuh...

naseb baik kitaorang tersedar, kalo tau mahu dia terjun sungai tuh...
sungai dah laa dekat dgn tempat camping kitaorang...

adeih...kami siap perli2 cikgu2 sek budak tuh...
memang tak tahan sungguh, asyik menggelakkan budak tuh...

tapi memang kesian kan...
kalo dapat suami/isteri yang kuat mengigau ni bahaya jugak...
buatnya mengingau nak keluar umah, payah tuh...
salah seorang kena berjaga2 selalu laa...


~ ni lah en.tapa yang begitu banyak berjasa dlm menyiapkan gajet2 perkhemahan nih ~
kalo xde dia, dah tentu perkhemahan tak lengkap...

~ ni lah anak murid aku yang terlibat dalam kem perkhemahan ~
13 orang kesemuanya...


ade sape2 masih lagi mengigau???
~lalalalala...

~wHite RosE~
''''''''''''''''''''''''''
rupa2nya ade orang merindui aku...sampai membalas dendam dengan membaling bola kat muka aku...hampagas btul...
cakap je laa rindu, ni nak malu2 plak...muahahaha...
tahniah zura, dh 5 minggu pregnant...jaga diri & baby baik2 tau...

13 comments:

Ili Cempakasari said...

Zura dah pregnant?
Tahniah Zura,,takleh dah la main bola tampar.

white rose said...

ha'ah...bru 5 minggu...mmg dia xmain pun, dia duk tgk je la...

Nakamura Kazuki said...

hahaha..ustazah..kalau mengingau gi khemah perempuan tu lain macamla skit..ngigau sebab angau kut..hahaha..

sahromnasrudin said...

pandai budak lelaki tuie kan..nak mengigau masuk khemah pompan..cuba la mengigau masuk khemah tandas atau terus ke hutan ke? baru mancabar sikit kan...huhuhuhuh

white rose said...

senpai~

mmg betul pun dia mngingau...dh letih sngt pun...mlm nak last tuh, mcm2 leh terjdi...kul 10 pun semua khemah dh sunyi sepi...

white rose said...

sahromnasrudin~

agaknya dia tak sengaja tuh...bkn suke2 je nk masuk khemah orng lain...kebetulan khemah dekat2 jer...

alfa juliet said...

akak n husband tak mengingau...tapi kalau mimpi memang tak leh wat apa...suami layan jeh

blueCITY® said...

salam ros,

hahahhah..
kalo ngingau sebut2 nama pakwe camno weh? hahhaha..
tak pun ngigau jalan2 kat blog pakwe, ekekkeek =p

akak pernah brcakap2 je kot dalam tido, mak kata lah, muahhaha..
best g camping ngan kanak2 ribena?
taj jumpa cikgu bujang ke?
lalalall


=p

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose

Maaflah, lama tak jengok sini.

Mengigau bercakap masa tidor ni bahaya juga. Bocor rahsia kannnnn.

white rose said...

kak azza~

yeke...nseb baik xde...kalo mimpi berckp hal pakwe lama, habis laa akak...sok pagi sure kena soaljawab ngn mr.z...

hahahaha...

white rose said...

salam kak biru~

kalo ngigau sowang2 xpe laa kak...jgn ade suami kat sebelah, habis pecah tembelang...hahaha...

besh camping tau...
ade2, tapi i ni shy2 cat la...

hahahaha...

~lalalalala...

white rose said...

salam kak ani~

ha'ah, kalo mengigau pasal tuh, pagi sok mesti kena soaljawab...hbis pecah tembelang...

yangyuyu said...

akak pun selalu mengigau husband akak kata..hehe

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors