"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, November 25, 2010

boleh ke?

Assalamualaikum...
aduhai...minggu kedukaan...

minggu yang bercampur baur dengan perasaan...
bercampur baur dengan kenangan...

alahai...
ALHAMDULILLAH, aku masih dapat mempertahankan...
shingga malam ni, ianya bakal menjadi sejarah...
esok adalah penentu segalanya...

"Ya Allah, berikanlah aku kekuatan..."

aku nak tanya pendapat korang...
jawablah dengan sejujur2nyaa dalam hati korang...

jika korang mempunyai seorang kawan yang korang dah tak suke dengan "Si A"...
sedangkan dulu, korang berkawan baik dengan "Si A"...
sehinggalah berlaku 1 masalah yang terjadi menyebabkan korang dgn "Si A" semakin renggang...

persoalannya, boleh tak korang mengutuk "Si A" tadi kat kawan2 yg lain...
kemudian, korang ajak kawan2 korang yg lain supaya jangan berkawan dengan "Si A"...
maknanya bila korang tak suke seseorang, orang lain yang rapat dengan korang mesti turut serta tak suka jugak dengan seseorang tu...
boleh tak macam tu???

~ aku ditinggalkan di dalam kegelapan ~


~ bersabarlah wahai hati...kerana kesabaran itu mengajar diri lebih berhati2 ~

16 comments:

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Tak perlulah nak mengutuknya, paling baik doakannya agar dia dapat melupakan masalah itu dan ukhuwah itu kembali bertaut...

Sasa Al-Sharif said...

ish tak boleh la macam tu. kawan yang busuk hati namanya tu

sahromnasrudin said...

salam ziarah..tak wajar buat cenggitu..ibarat kata pepatah " jika kita tak mampu nak jadi garam yang boleh memasinkan ikan, jangan pula kita membusukkan ikan itu"...

alfa juliet said...

jgn merajuk..tak elok tau kang cepat tua

E.d.Y said...

xelok macam tu..perlu ke hasut org lain?

therosputih said...

no no no...ane bulih mcm tu...setiap apa y berlaku, jgn sesekali kita pengaruh org lain utk turut sama tidak menyukainya...kalau tak suka, biarlah kita sorg2 yang tak suke...

white rose said...

ust Abd. Razak ~ waalaikumussalam...
tu hanya pada pandangan kita kan...
walaubagaimanapun, sy hargai pendapat ust...terima kasih...


sasa ~ urmm...busuk ke? bole bau tak?

pokcik sahrom ~ salam kembali...
waahh, pandai ye bagi pepatah kata...
memang sesuaih punn...

white rose said...

alfa juliet ~ kak aza, merajuk perlu ada pada kita, tapi jangan selalu sangat, nanti bahaya...

e.d.y ~ disebabkan perlu laaa, dia kena menghasut orang lain supaya dia lebih rasa puas...

therosputih ~ mm btul tuh...apa nak buat jika itu je pandangan kita...pada dia, dia tetap nak lakukan...

Kyra said...

awaak....sy juga punya masalah dalam persahabatan..sehinggakan rasa macam ini ke kawan?

awak..sebaiknya..lbih baik kita berdiam diri..jangan kutuk diorang..kita sabar je..one day they will noe..:)

biskut said...

aku masih ingat ketika kes aku yang pertama macam nih iaitu ketika aku di form 4..bayangkan kalau aku masih berjumapa dengan kes mcm nih dalam hidup aku.sudah tentu aku fikir,macam budak2 jer style mcm nih.Tapi tuh lar kita makin lama makin macam budak2.

Khairy said...

pernah gak bt cmtu...pastu rasa serba salah lak. Cuba kalau orang bt kita cmtu...suke tak? confirm tak suke...

Nia said...

isk,..sebaiknya tak pyh le mengutuk dengan mengajak org lain tak berkwn dengannya.

tabahkan hati dik..jgn tinggal dlm kegelapan tu. keluar lee..

Amieynna Amin said...

tak perlu nak mengutuk...
yg rasa nya kita..
xperlu nak hebahkan seluruh dunia..
sabar ye kak..

ummu said...

salam Rose
sorry morry
akak lambat ke sini
maaf ya dek

bagi kaak lah,tak perlulah kita mengutuk seseorang yg pernah menjadi peneman duka nestapa kita,
meski ada krisis besar sekalipun,
kenangan manis itu masih terlalu banyak dibandingkan yang pahit.

p/s; akak tau Rose seorang yg cekal,insyaAllah.

white rose said...

kyra ~ bersabarlah...akak harap kita jadikan semua ini 1 pengajaran & pembelajaran dalam hidup kita...

bisk ~ memang pun...secara logiknya, memang macam budak2...

khairy ~ jgn kata kita je, budak2 pun tak suke keadaan macam ni...

kak nia ~ dah keluar pun...panas duk gelap2 ni...xbole raba2...hahahaha...

mina ~ apa nak buat, dia manusia biasa...kita pun manusia biasa jugak...

kak ummu ~ salam kembali kak...
insya'Allah, mudah2an segalanya semakin pulih...syukran ya kak...

TintaLuhur said...

em..tu tandanye belum maafkan seseorang..elok maafkan je dia tu..dan sebaik2 kemaafan adalah melupakan kesalahan dia...more than forgive is forget..
kalo xleh jugak...diam2 sudah lah..tmbh share akhirat kite plak nt

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors