"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Thursday, November 4, 2010

perlukah semua itu?

Salam semua...
adakah persahabatan memerlukan pangkat?
adakah persahabatan memerlukan usia?
adakah persahabatan memerlukan perbezaan pelajaran?
adakah persahabatan memerlukan saiz?
adakah persahabatan diperlukan waktu susah?
adakah persahabatan perbezaan darjat?

apa pun jua,
persahabatan tak perlukan pangkat...
persahabatan tak perlukan usia...
persahabatan tak perlukan perbezaan pelajaran...
persahabatan tak perlukan saiz...
persahabatan tak perlu ketika diwaktu susah je...
persahabatan tak perlu darjat...

ape2 pun, hanya aku je yang paham...
hanya aku je yang tahu perasaan itu...
hanya aku je merasainya...

~ adakah persahabatan itu rasa seperti makan eskrem ni? ~



"Ya Allah, selamatkanlah hatiku & jiwaku dari dirosakkan oleh perasaan yang teruk ni..."




"TAPI APAKAN DAYA, AKU HANYA MANUSIA BIASA...AKU MANUSIA YANG LEMAH...MANUSIA YANG MEMERLUKAN PERSAHABATAN...MANUSIA YANG CUBA DIMENGERTIKAN...MANUSIA YANG ADA SALAH & SILAPNYA...MANUSIA YANG MENANGIS...MANUSIA YANG KETAWA..."

~ sok ade majlis makan2 sempena ari jadi GB aku...~

15 comments:

Abd Razak said...

Salam...

Islam tidak mengenal istilah persahabatan sementara, sesaat, bebas atau liberal.

Persahabatan itu diikat oleh kasih sayang yang mendalam, iman, dan ketaqwaan. Kasih sayang atau saling mencintai di antara kaum muslimin harus didasarkan atas motivasi kerana Allah dan Rasulnya, dan bukan kerana kepentingan sebagaimana dalam ikatan politik, pangkat dan sebagainya.

Yasminhamid said...

persahabatan yg baik... adalh sahabat yg sanggup susah dan senang bersama kita.. kan?

tukang karut said...

ko nk ganti dr fadzilah kamsah ker?
aha,aku ngn eyka tu mmg ader paper..ko jgn bgatau org laen,ni aku bgtau ko sorang jerr...hahaha

sahromnasrudin said...

salam ziarah..semoga awak sentiasa dirahmati Allah SWT

ana said...

rasanye kan...eskrem tu lagi best kot hehehehe

alfa juliet said...

kat ne ko makan aiskrim tu? marvellous lah....tapi kita pun bleh buat sendiri kan beli choclate n strawberi tu...cuma malas..hehe

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kalau jumpa bagi tahu ek !..


*susah nak cari kawan masa susah sekarang ni..

Amni said...

Jadilah seorang sahabat untuk mendapat seorang sahabat...=)

therosputih said...

berkawan tak perlukan alasan...

ps : mujhse dosti karoge?

Amieynna Amin said...

relax yer kak..
saya kan ada..
saya kan kawan akak gak..
sabar ye kak..

fndrocka said...

apa kompleks sangat ni..

Hunny said...

ice cream memang lazat,
kawan sejati memang susah dapat..:)
ini pantun berkerat-kerat,
semoga persahabatan bertambah erat..:)

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose,

Pada akak seorang sahabat tidak sanggup menceritakan keburukan kita apa lagi memfitnah kita di belakang kita.

Nia said...

entah la dik, yang akak tau, akak nak kawan dgn org, tgk sekepala ke idak aje. tapi tak pernah lak tgk perkara2 yg disebut di atas tu.

akak rasa kita bleh ngam la. hehe..

TintaLuhur said...

Kawan ni kene pilih, cume amat susah nak tepis niat hati yang x baek dalam berkawan..sbb tu org slalu cakap...kite berkawan sbb nak kan sesuatu daripada kawan kite...ya allah jdkanlah kami dikalangan orang yang berkawan semata-mata kerana mu,ameen

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors