"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Tuesday, January 18, 2011

akhirnya TANGAN ni berbicara jua...

Assalamualaikum semua...

selepas aku bersarapan di sekolah,
kesabaran aku akhirnya kecundang...

bukan kerana mahu BERSUKA- SUKA...
tapi ianya adalah 1 PENGAJARAN YANG TERPENDAM...

semasa aku sedang sedap minum TEH O PANAS...
tiba2 aku tersedak mendengar jeritan & suara yang bising...

bisingnya tu 1 sekolah dapat dengar...

aku?
masih sedap meneruskan minum TEH O PANAS...
sambil layan bluesss pagi2...
miaahahaha...

sedap weeii TEH O PANAS kat sekolah aku ni...
miahahaha...

aku teruskan langkah menuju ke tempat jeritan & bisingan tadi...
aku cam suara itu milik siapa...

terus kena CERAMAH pagi2 buta nih...
mood aku masih ok...

masih sempat aku perbetulkan tali lehernya...
songkoknya, bajunya dan rambutnya...
sambil2 tu aku membebel laaaa...

then bila bebelan aku itu tidak di endahkan...

PANG...sebelah kanan...
PANG...sebelah kiri...

YESS...!!! TERLEPAS JUA...
YAAAHOOOOOO...AKU BERJAYA MELEPASKANNYA...!!!

tu baru TAMPARAN dihujung jari...
belum ditapak TANGAN...

mau bengkak pipi kawan tuh...

sebenarnya dah seminggu aku pendamkan segala kejadian...
kejadian BERGADUH masa ada majlis bacaan Yassin...
kejadian bermacam2...

aku KUMPULKAN semuanya...

haaaa...kan dah KENA...
korang nak ke?

miahahaaha...


~ INI lah sebabnya mengapa AKU BERTINDAK... ~


~ maafkan aku ANAK2KU...bukan bermaksud untuk bersikap kasar tapi aku mahu kamu jadi ANAK2KU yang baik & mendengar kata..."

7 comments:

Amy Syaquena said...

Tengok gambar budak-budak berbaris tue teringat pulak zaman dulu-dulu.. Satu kenangan yang tak dapat di lupakan...

Hunny said...

Biasala budak2.. Didiklah dengan berhikmah ye sis..:)

E.d.Y said...

garangnyeee..takut...haha

deAnza-wAnda said...

adeh...terasa plak tamparan tuh....

Sham said...

wah pagi-pagi dah dapat 'ubat'...best best...hee

therosputih said...

sshhhh...jangan bising...ustazah datang...=p

Nur Misnan said...

ohhhh cikgu putih garangnya..
terkadang kita harus sedikit
tegas
tetapi lembut tindakannya... =)

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors