"HAZA MIN FADHLI RABBI, LIYABLUWANI A'ASYKUR AM AKFUR" maksudnya : Semua ini adalah kurnian TUHANKU, untuk mengujiku samada aku akan bersyukur atau pun kufur...

Wednesday, February 2, 2011

GA dari TUAN TANAH MUTIARA...

Assalamualaikum...
ni TAG no.2 dari hysman...

minggu ni menjawab TAG laaa yee...
bukan kerana kekeringan idea, tapi mahu meredakan keadaan buat sementara waktu ni...



Antara syarat2 GA ialah :

Aku follower no. 445...
(wowwww...ramainye follower dia...)

Soalan 1.
Buat satu entry ringkas mengenai GA ni...dan entry tu mestilah mengandungi, sebab kenapa anda join GA ni..

"Aku tidak mengenali Tuan Tanah Mutiara ini a.k.a Munirah. Baru sahaja memfollow beliau. Myb dia muda dari aku...almaklum laaaa, makcik ni dah bergelar Dato'...agak tak sesuai nak dipanggil adik...aku di TAG oleh bodyguard aku a.k.a HYSMAN...walaupun aku tak kenal Munirah, tapi aku sudi memfollow beliau untuk menambahkan ikatan ukhwah yang semakin erat ini..."

jadinya korang bole singgah ke blog beliau untuk mengenali dengan lebih dekat lagi...

Soalan 2.
Antara warna putih, peach dan hitam,, which color describe u the most..dan nyatakan kenapa...HANYA 3 WARNA DI ATAS tau...

"Antara warna- waran tersebut, dah sah aku pilih warna putih...mengapa? warna putih ni mesti ayatnya sama dengan orang lain...cuma yg aku nak tambah, putih ini memberikan 1 makna yang mendalam disudut hati aku...ia memberikan inspirasi yang berterusan, menguatkan semangat serta memberikan begitu banyak idea bagi mencorakkan ia agar nampak lebih berseri + ceria + happy dan sebagainya...adakalanya warna putih mudah sangat dicemari dengan anasir- anasir KEJAM YANG BERMAHARAJALELA...adapun warna putih ini sentiasa dilindungiNYA...bila kita dilahirkan, kain putihlah yang membaluti kita daripada sejuk & bila kita mati, kain putih jugalah yang menemani kita di alam sana..."


~ SELIMUT PUTIH version TERKINI... ~

TAG 3 orang???
maaf, aku tak suka mengeTAG orang...
terpulanglah kepada Tuan Tanah Mutiara...


tapi dalam pemilihan pemakaian aku lebih menjurus kepada warna hitam...



Multi-styled Text Generator at TextSpace.net
~ dilahirkan tahun tikus mengikut kalendar Cina...maknanya suka menggigit...hahahaha ~

16 comments:

IMANSHAH said...

hitam putih kehidupan..setiap satunya ada perlambangan sendiri. Tak salah memilih hitam, bukankah warna kulit juga berbeza?? Yang penting hati...

Kunang-Kunang said...

Salam White Rose,

Semoga dah tenang sekarang.

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

lepas ni makin ramaila yang mengetag white rose.....

therosputih said...

aduh...udah ada penambahan ayat kat ruangan komen ini...hahaha....

to anon2 sekalian, tak baik kutuk orang lain, dosa sedia ada dah banyak, janganla kita tambah lagi dosa kita dengan sengaja dan dengan disedari oleh kita sendiri...sekian...

(nnti tak psl2 aku kena serbu dek anon kang, kwang3)

ibuintan said...

WR,

dah white rose... komfomlah warna putih jadi pilihan kan... putih suci bersih namun putih juga senang dikotori dan nampak kotornya

sahromnasrudin said...

assalamualaikum..

konfem pas nie awak semakin galak ditag kerana awak gemar menjawab tag..tidak seperti sy hehehee

TiKa LEh said...

hitam dgn putih memg comel..nmpk pro..hoho

Cma Shiema said...

join GA ye..
gud luck..
me like puteh tooo

biskut said...

kirim salam sama Munirah,tuan tanah mutiara ok.

Amy Syaquena said...

nak gelak jap boleh hahaha..bukan senang ko nak jawab tag tau akhirnya jawab juga hehe.. pape pun selamat menenangkan diri amy kenal awak seorang yang ceria so be happy dear...

Yasminhamid said...

setuju ngan amy.. WR yg akak kenal dialam maya ni seorang yg happy goluckky.. akak suka dapat berkenalan ngan awk..

Bila Tetikus Berlari- Lari said...

waahhhh.......thun tikus upenyer..hahahahahaha...ske mengigit

Sasa Al-Sharif said...

putih itu suci. bila baju putih terkena bintik hitam, orang akan tegur baju dah kotor dan tak cantik

sissyira said...

salam pagi khamis =)

bizi sgt, banyak tak sempat nak siapkan tag..huhu

Faaein Himura said...

putih suci lagi murni..
sesuai dengan rose putih.. hehehe.. =]

owh.. akak lahir tahun tikus ka?

si para para said...

hitam itu warna...putih itu warna..
tapi kalau hati itu buta..apakah makna semua warna itu...
mata cuma melihat...akal cuba mentafsir...
jika hati itu gelap...yang putih pasti menjadi hitam.

Alangkah indah kata syair...Sekali orang memfitnah,yang benar jugak akan ikut terasa sama..Kayak banjir yang datang menujah di lewat malam,tidak ketahuan dari arah mana dan mahu ke mana.Celaka lah bagi mereka yang menyukainya..

Perhalusi ini, bahawa pendusta itu lebih berat dari langit maka kebenaran itu lebih luas dari bumi yang kita injak ini.Rakus dan hasad lebih panas dari api yang berjelaga dan hitam,sedang kehinaan seorang pemfitnah itu lebih rendah moralnya dari seorang pembunuh...Ternyata saat kita melontarkan satu fitnah akan datang beribu batu neraka ke dahi kita..Berwaspada lah saat kita ingin membuat kisah yang di luar sadar kita itu adalah fitnah dan menafikan hak-maruah saudara kita...

~Harap Maaf, sila tinggalkan Link kamo supaya senang KAMI menjejaki KAMO~

Recent Visitors